Ha estat una injecció d'autoestima que ha anat molt més enllà del cercle estricte de la militància convergent. El partit de Jordi Pujol ha canviat el tradicional sentit d'estat -de l'estat dels altres- per l'objectiu d'un marc jurídic i polític propi. Ara, gent com Miquel Roca o Antoni Fernández Teixidó militen en l'independentisme (sic) i a Duran Lleida se li atapeirà l'agenda madrilenya de socialistes i peperos demanant explicacions. Qui ho havia de dir.
Aquest cap de setmana, a Reus, Artur Mas ha llençat un cove que feia temps s'havia quedat buit i ho ha apostat tot a la carta del pacte fiscal. No hi haurà via del mig perquè la crisi la fa impossible i qualsevol proposta que no impliqui el final de l'espoli ja no és viable. CiU intentarà la sobirania fiscal, però això depèn del pacte entre ambdues parts. En cas de desacord, només queda l'estat propi, l'única solució que no requereix el permís de Madrid.
CDC s'ha mogut. I, com a mínim, el que ha quedat clar és que abans la independència que perdre el poder. No és poc.
ARA A PORTADA
-
-
-
Societat Eclipsi total del 12 d'agost: tot el que cal saber per aprofitar una oportunitat històrica Blai Casas
-
Societat Com fotografiar l'eclipsi sense fer malbé la càmera: totes les mesures de seguretat Pedro Vicente-Mullor
-
Medi ambient «Com a humà, mirar un eclipsi total és sentir-se sense poder, amb una indefensió absoluta» Sílvia Berbís Morelló
Publicat el
25 de març de 2012 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
El «germà» marroquí i un problema espanyol
-
Política
Jaume Giró sobre la seva sortida de Junts: «Jo no he estripat res»
-
Política
Marlaska assegura que 70.000 dels 72.000 migrants que van entrar a Ceuta ja han tornat al Marroc
-
Política
El govern espanyol transfereix a Ceuta 25 milions d'euros per garantir l'atenció dels menors migrants
-
Política
Un diputat de Junts denuncia catalanofòbia de la policia espanyola quan volia renovar el DNI de la seva filla
-
Política Cop a la limitació de la compra especulativa: el Consell de Garanties diu que vulnera la propietat privada
