Aquests dies s'ha difós una dada important per a molts usuaris: l'Institut Metropolità del Taxi (IMT) ha introduït un examen de coneixements lingüístics per als futurs taxistes, amb la peculiaritat que els aspirants poden triar entre demostrar que saben castellà o català. Només una de les dues.
El resultat ha estat que, al llarg d'aquest any, han fet l'examen 697 conductors, dels quals 696 han optat per fer-lo en castellà. Però és que la cosa encara és més gruixuda; aquesta prova només és exigible als interessats que "provinguin de països on la llengua oficial no sigui ni el català ni el castellà". És a dir, via lliure per als sudamericans.
Amb aquesta decisió, l'IMT aconseguirà rebaixar encara més la quantitat de taxistes que són capaços de comunicar-se en català amb els clients. No hi havia alternativa? Som un país amb set-cents mil aturats.
I, per acabar, un prec. Si a algú se li acudeix alguna feina per al senyor Miguel Ãngel Martín -actual gerent de l'IMT- que no s'ho rumiï. Potser ara, amb els canvis polítics a l'Àrea Metropolitana, fins i tot accepta una mica de rebaixa sobre cent mil euros l'any que cobra.
ARA A PORTADA
-
7.400 pisos en deu anys: les compres de la Generalitat i Barcelona en plena crisi habitacional David Cobo
-
Què és el tanteig i retracte, la via a l'alça per comprar pisos privats i fer-los públics? David Cobo
-
«Al call center atenem unes 80 trucades diàries i ens donen 10 segons entre una i l'altra» Marc Orts i Cussó
-
-
Publicat el 28 d’agost de 2011 a les 21:59
Et pot interessar
-
Política Aliança, a mig camí de les municipals del 2027: afermar Ripoll i créixer a tot arreu
-
Política Ayuso diu ara que les llengües cooficials són una «riquesa» però que no poden usar-se per dividir
-
Política «Rendeixi's a la democràcia»: el PP porta al carrer el clam per exigir eleccions a Sánchez
-
Política Estrena de logo i missatge renovat: així és la nova CUP
-
Política Canvi radical d'Iñaki Urdangarin després de cinc anys de presó: ara és «coach emocional»
-
Política Espadaler afirma que l'amnistia i el retorn de Puigdemont ajudarien a resoldre «un capítol dolorós»