Aquests dies s'ha difós una dada important per a molts usuaris: l'Institut Metropolità del Taxi (IMT) ha introduït un examen de coneixements lingüístics per als futurs taxistes, amb la peculiaritat que els aspirants poden triar entre demostrar que saben castellà o català. Només una de les dues.
El resultat ha estat que, al llarg d'aquest any, han fet l'examen 697 conductors, dels quals 696 han optat per fer-lo en castellà. Però és que la cosa encara és més gruixuda; aquesta prova només és exigible als interessats que "provinguin de països on la llengua oficial no sigui ni el català ni el castellà". És a dir, via lliure per als sudamericans.
Amb aquesta decisió, l'IMT aconseguirà rebaixar encara més la quantitat de taxistes que són capaços de comunicar-se en català amb els clients. No hi havia alternativa? Som un país amb set-cents mil aturats.
I, per acabar, un prec. Si a algú se li acudeix alguna feina per al senyor Miguel Ãngel Martín -actual gerent de l'IMT- que no s'ho rumiï. Potser ara, amb els canvis polítics a l'Àrea Metropolitana, fins i tot accepta una mica de rebaixa sobre cent mil euros l'any que cobra.
ARA A PORTADA
Publicat el
28 d’agost de 2011 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Rajoy ho nega tot davant el jutge de la Kitchen: «No he destruït papers i no sabia que em deien 'El barbes'»
-
Política
El viatge de Jordi Pujol
-
Política
Jordi Turull visita Jordi Pujol: «Això de dilluns no té nom pel seu estat»
-
Política
El PP i Vox tanquen un acord per investir Jorge Azcón i governar junts a l'Aragó
-
Política
«Hem tingut menys interès que els bascos a produir diplomàtics i alts funcionaris»
-
Política El PP rebutja finalment la moció de Vox per establir una «prioritat nacional» a l'hora de rebre ajudes
