Cs s'avança al 8-M i aposta ara per un «feminisme liberal»

Arrimadas i Rivera participen en un acte sobre la dona a Madrid el diumenge anterior al 8 de maig

Publicat el 03 de març de 2019 a les 15:31
Ciutadans ha presentat aquest diumenge un manifest a favor del "feminimse liberal" en un gran acte a Madrid cinc dies abans del 8 de maig, Dia Internacional de les Dones. La líder del partit a Barcelona, Inés Arrimadas, ha defensat que "feminisme no és dir 'portavozas' sinó canviar polítiques", en una al·lusió als partits d'esquerres.

El document presentat conté un decàleg de principis entre els que destaquen el rebuig a l'exclusió de l'home de la lluita feminista perquè no s'ha de "deixar ningú a fora", ha exposat Arrimadas. Per la seva banda, Albert Rivera ha exposat que el feminisme és "més ampli" del que defensen les esquerres.
 
El decàleg defensa un feminisme que sigui "causa de tots" i que treballi per la "igualtat entre homes i dones", i indica que "sense llibertat no hi haurà igualtat", per la qual cosa defensa que "tota dona té la mateixa llibertat individual que l'home". Exposa que hi ha "molt de camí vers la igualtat" i reclama que cap dona hagi d'escollir "entre la seva carrera i la seva família", per la qual cosa falten polítiques per la "corresponsabilitat entre dones i homes".

L'escrit apunta que el feminisme liberal inclou els homes per no "ignorar a la meitat de la societat" i demana reforçar l'educació i una oposició frontal contra la violència masclista. El text també rebutja el "paternalisme" que considera que exerceixen "dones", assenyala que la "guerra de sexes" forma part del "passat" i nega la possibilitat de parlar en nom del conjunt de les dones de "cap grup de pressió".