L'humorista haurà de comparèixer al jutjat d'instrucció número 47 de la capital espanyola aquest proper dilluns, 26 de novembre, a dos quarts de dotze del matí, tal com ha informat el Tribunal Superior de Justícia de Madrid. La denúncia a Mateo que el jutjat ha admès a tràmit la va posar l'organització Alternativa Sindical de Policía.
Sabíais que La Sexta borró el vídeo de Dani Mateo sonandose los mocos con la bandera de España por presiones??
— ★Antídoto★ 🎗🔻 (@Yo_Soy_Asin) 17 de novembre de 2018
Pues en vista de lo que les molestó a la caverna, os lo vuelvo a dejar por aquí...
DIFUNDE pic.twitter.com/K2qFUaQ6Pb
El gag consistia a llegir un prospecte del Frenadol i aplicar-ho a la bandera espanyola, assegurant que l'escrit del medicament "crea més consens" que la Constitució d'Espanya de 1978. Tot i això, després de mocar-se, va demanar perdó al rei, als espanyols i a l'Audiència Nacional "per les contradiccions que crea el Frenadol".
L'acció de Mateo ha aixecat moltíssima polèmica i ha generat una crua campanya contra ell a través de les xarxes socials. Tant ell com la cadena van acabar sortint al pas per demanar disculpes. Tot i això, les conseqüències del gag per a Mateo van arribar fins al punt de perdre alguna campanya publicitària.
Indignació per part del sobiranisme
El president del Parlament, Roger Torrent, ha mostrat el seu rebuig a la imputació de Mateo, assegurant "la politització de la justícia i la vulneració de drets fonamentals sí que és un "ultratge", fent referència al delicte que se l'imputa.
La politització de la justícia i la vulneració de drets fonamentals sí que és un "ultratge", i no l'humor amb banderes i himnes, siguin d'on siguin. Tot el suport a @DaniMateoAgain. https://t.co/1MQ0sP8jem
— Roger Torrent 🎗 (@rogertorrent) 23 de novembre de 2018
L'exvicepresident de la Generalitat, Oriol Junqueras, també ha donat el seu suport a l'humorista, a més de carregar contra l'estat espanyol, assegurant que en aquest "no només es prohibeixen les urnes, sinó que també fer humor".
A l’estat espanyol no només es prohibeixen les urnes, sinó que també fer humor. Tot el meu suport â¦@DaniMateoAgainâ© https://t.co/AgQ6LHvZTe
— Oriol Junqueras ðŸŽ—ï¸ (@junqueras) 23 de novembre de 2018