
“El creixement electoral d’un grup com la Plataforma per Catalunya (PxC) fa augmentar els atacs racistes al carrer i fomenta el discurs racista tant al conjunt de l’espai polític com al carrer”. Amb aquesta premissa, un centenar de partits, sindicats i entitats han impulsat un moviment unitari que convocarà mobilitzacions de protesta durant els actes electorals que organitzi la formació xenòfoba.
La plataforma s'inspira en la transversalitat de la campanya contra la guerra d'Iraq i sota el lema Unitat contra el feixisme i el racisme. Aturem Plataforma per Catalunya agrupa des de les joventuts del PSC o d'ICV a organitzacions de l'esquerra independentista com la CUP, la CAJEI o Maulets, passant per la CGT i la Intersindical, la Confederació d'Associacions de Veïns de Catalunya (CONFAVC), SOS Racisme, la Junta Islàmica Catalana o l'Amical de Mauthausen.
Els signants consideren que “a Catalunya -on el racisme, especialment contra la gent musulmana, ja és preocupant- la PxC representa una amenaça molt greu per a la nostra convivència” perquè “amb el rerefons de la crisi, els grups feixistes aprofiten la desesperació de la gent per vendre falses solucions, basades en la xenofòbia i en la por”.
Els promotors de la plataforma unitària, amb l'auspici de l'esquerra independentista, adverteixen que “la pujada de PxC agreuja la malaltia” i recorden que “la seva presència municipal —aconseguida amb mentides— ha tingut efectes nocius a les localitats afectades”. Davant la possibilitat que el partit dirigit per Josep Anglada entri al Parlament, els impulsors del manifest fan una crida a mobilitzar-se i convocar protestes per “fer valer que som majoria la gent que rebutgem els feixistes i les seves idees”. Aquest mateix divendres, el líder ultradretà va haver de ser escortat pels Mossos d'Esquadra en un acte electoral a Rubí i es va veure obligat a suspendre els parlaments per les protestes d'un centenar de veïns de la ciutat.