Díaz, lluny de la majoria absoluta

El PSOE guanyarà els comicis del 22 de març amb 44 escons, segons el CIS | El PP n'aconseguiria 34, i Podem, 21-22 | IU baixa de 12 a 4-5 escons, i C's entra

Publicat el 05 de març de 2015 a les 12:15

La presidenta andalusa, Susana Díaz, anunciant l'avançament dels comicis al 22 de març. Foto: Europa Press


El PSOE seria la força més votada si avui tinguessin lloc eleccions a Andalusia, amb el 34,7% de les paperetes i uns 44 escons, tres menys dels 47 que té ara. Així, l'avançament electoral dictaminat per Susana Díez, argumentat per la necessitat de buscar una major estabilitat parlamentària, es demostraria poc efectiu. La majoria absoluta al parlament andalús se situa als 55 escons.

Tot amb tot, el partit més perjudicat serà el PP, que a les últimes eleccions va sumar 50 escons i que ara es quedaria amb 34 (25,7% dels vots). Podem passaria a ser tercera força, amb un suport del 19,2%, que es traduiria en 21-22 escons.

Així ho detalla el baròmetre sobre intenció de vot a les eleccions anticipades del 22 de març que ha fet públic aquest dijous el Centro de Investigaciones Sociológicas (CIS), coincidint pràcticament amb l'inici de la campanya electoral.

El CIS relega Izquierda Unida (IU) a la quarta posició, amb el 6,6% dels vots i entre quatre i cinc escons, lluny dels dotze que té actualment. Ciutadans (C's) també entraria a la cambra andalusa, amb el 6,4% dels vots i cinc escons.

UPyD, amb el 2,3%, i el PA, amb l'1,2%, quedarien fora de la cambra.