En una intervenció seriosa, en consonància amb el moment greu que viu la política catalana, Xavier Domènech ha denunciat la "lògica de vencedors i vençuts" aplicada per l'Estat i ha instat l'independentisme a respondre amb la formació de Govern. "Formin aquest Govern i, si no poden, que es digui clarament davant en aquesta cambra per tal que s'abordi si hi ha majories alternatives", ha expressat el cap de files de Catalunya en Comú-Podem.
"La resposta que necessitem en aquests moments, de transgressió de drets i llibertats, ha de ser el més àmplia possible i el més transversal possible", ha expressat Domènech, que ha emplaçat el sobiranisme a formar un front ampli. "La resposta només pot interpel·lar tothom: des de la CUP fins al PSC, des d’Òmnium fins a CCOO. Aquest camí és l’única possibilitat", ha argumentat. "Aquesta situació serà dura i serà llarga, i caldrà establir lluites des de la màxima amplitud", ha afegit. Tanmateix, el cap de files dels "comuns" ha demanat orientar correctament l'estratègia: "Una lluita que només es concentra en la repressió és una lluita que queda atrapada en la repressió".
Domènech ha recordat que Catalunya està vivint "les hores més tristes de l’autogovern". El portaveu dels "comuns" ha detallat la interlocutòria del jutge Pablo Llarena, per denunciar-ne la forma i el fons. "Aquí no hi ha justícia. Tan sols hi ha un objectiu, apartar dirigents polítics i socials de la vida pública", ha remarcat. "L’objectiu perseguit crea la causa", ha sentenciat sobre l'actuació de Llarena. És evident que axiò acabarà en instàncies internacionals. De fet, ja hi ha acabat", ha destacat.
Domènech insta l'independentisme a formar Govern o explorar majories alternatives
El cap de files de Catalunya en Comú-Podem recorda que el camí de sortida a l'atzucac "només pot interpel·lar tothom, des de la CUP fins al PSC, des d'Òmnium fins a CCOO"
ARA A PORTADA
-
L'alumnat a l'escola catalana cau fins als 1,6 milions en un curs marcat per la prohibició dels mòbils Marc Orts i Cussó
-
De la «conquesta» al referèndum per continuar al Regne Unit: el fil roig entre Catalunya i Gibraltar Pep Martí i Vallverdú
-
-
«No vivim en situació de normalitat»: què ha de passar després de la reunió Puigdemont-Illa? Bernat Surroca Albet | Oriol March
-
Pressupostos, trens i llengua: totes les carpetes que marcaran el nou curs polític al Parlament Sara Escalera
Publicat el 24 de març de 2018 a les 12:50
Actualitzat el 24 de març de 2018 a les 13:37
Et pot interessar
-
Política Illa i Puigdemont es reuneixen durant més d'una hora a Brussel·les en l'arrencada del curs polític
-
Política Unió i diversitat amb les quatre barres reinterpretades: així seran els actes del Govern per la Diada
-
Política La Moncloa burxa el PP amb la condonació del deute: «Set de cada deu euros beneficien les seves comunitats»
-
Política Primer pas per als pressupostos de 2026: el Govern fixa el sostre de despesa en 40.524 milions d'euros
-
Política Els Comuns insten Illa i Puigdemont a abordar «acords de país» com el Pacte Nacional per la Llengua
-
Política El PSC recorda a Turull que Junts també demanava «intensament» una reunió entre Illa i Puigdemont