El cap de files d'En Comú Podem, Xavier Domènech, ha fet una primera valoració dels resultats electorals a Galícia i Euskadi. En una entrevista a El món a RAC1, Domènech ha apuntat que veu "preocupant" la lectura "interna" que pugui fer el PSOE de l'escrutini dels comicis bascos i gallecs, en referència a les pressions que pugui patir Pedro Sánchez en el comitè federal de dissabte per concedir una abstenció al PP. "El debat dins del PSOE és abstenir-se o dir no a Rajoy. Aquesta és l’única alternativa de govern que estan valorant", ha expressat el portaveu dels "comuns". Domènech també ha recordat a Sánchez que Podem i els seus socis territorials són "incompatibles amb Ciutadans" i ha lamentat que no s'estigui produint cap "diàleg" per trobar una altra alternativa, que al seu parer passa per l'entesa entre el PSOE, l'esquerra alternativa i les forces independentistes.
Domènech també ha reflexionat sobre els resultats d'En Marea a Galícia i de Podem a Euskadi. "No estem contents", ha admès. Sobre les eleccions gallegues, el cap de files d'En Comú Podem ha apuntat que En Marea ha de continuar "construint" un projecte que es contraposi al del PP. "Aquella idea d’intentar un assalt ara haurà de passar a la idea de construcció d’alternatives a mig i llarg termini", ha afirmat. En referència als resultats de Podem a Euskadi, ha pronosticat que el PNB "prefereix un pacte amb el PSE". "El PNB apostarà pel que ha apostat sempre. I Euskadi pot tenir el risc de quedar atrapat en el no canvi", ha comentat.
Domènech veu «preocupant» la lectura interna que pot fer el PSOE dels resultats electorals
El líder d'En Comú Podem admet que l'esquerra alternativa no pot estar "contenta" amb el que han dit les urnes a Galícia i Euskadi
ARA A PORTADA
Publicat el 26 de setembre de 2016 a les 08:05
Et pot interessar
-
Política Uns 3.000 jutges i fiscals es manifesten contra el govern espanyol davant el Tribunal Suprem
-
Política Junqueras dona marge al PSOE pel finançament: «És més important el contingut»
-
Política La reunió pel finançament singular se celebrarà el 14 de juliol
-
Política PSC i Junts a Barcelona: mateix model de ciutat, cap concessió
-
Política Feijóo encara un congrés plàcid després de silenciar el contrapoder d'Ayuso
-
Política El Suprem rebutja retransmetre en directe de la declaració de Santos Cerdán