Les tortugues babaues (Caretta caretta) alliberades a la Platja Llarga de Tarragona el passat 31 d’agost estan solcant el mar Mediterrani. Dos dels animals alliberats, el 6 i 9 –com els van anomenar els membres del Centre de Recuperació d’Animals Marins (CRAM)- han recorregut més de 2.000 quilòmetres durant aquests 37 dies. La tortuga 6, ha nedat 852 quilòmetres i la 9, que sembla que té més ganes de descobrir món, n’ha recorregut 1260.
Les dues tortugues porten incorporat, a banda d’un xip d’identificació com el que porten els gossos, un dispositiu de seguiment via satèl·lit que permet saber la seva localització i alhora donen informació sobre el possible recorregut. Segons Aida Tarragó, membre de la Xarxa de Rescat de Fauna Marina de la Generalitat i tècnica especialista en rèptils i amfibis i una de les responsables de l’alliberació, les tortugues “tarragonines” van emetent dades i coordenades cada dia i demostra que estan bé. Segons les últimes dades consultades, “els animals no s’haurien mogut del mar balear-català i la que ha nedat més lluny ha estat la 9, que ha arribat fins a Menorca. Ara bé, ja torna a estar en aigües catalanes”.
La tècnica ha destacat que de la tercera tortuga alliberada no se’n sap res -la número 10-, ja que “en el moment de col·locar-li el dispositiu de seguiment vam tenir molts problemes i finalment vam decidir alliberar-la sense”. Tarragó ha volgut afegir que el xip sí que el porta incorporat i si torna a la costa de Tarragona “ho sabrem”.
Per a tots els curiosos, el “rastre” de les tortugues es pot seguir a través del web de la Fundació CRAM.
Les tortugues de Tarragona
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=l-N1t0o6AnM[/youtube]
Les tortugues alliberades són les tres úniques supervivents d’un total de 12 que es van poder rescatar d’una posta de 68 ous que es va localitzar l’any 2014 a la Platja Llarga de Tarragona.
Un cop detectada la posta, es van traslladar ràpidament els ous a l’Estació Biològica de Canal Vell, al Parc Natural del Delta de l’Ebre, ja que era el lloc més pròxim a Tarragona. D’aquesta dotzena de tortugues, només la 6, la 9 i la 10 van sobreviure i van ser traslladades al CRAM, al Part de Llobregat, per ser assistides pels veterinaris especialistes en fauna marina.
Un cop al centre barceloní, els animals van ser alimentats amb peix blau, peix blanc i calamar i després de recuperar-se d’alguna malaltia i de superar els daltabaixos, van ser alliberades després de 14 mesos de tractament al CRAM.
Dues tortugues babaues alliberades a Tarragona han recorregut més de 2.000 quilòmetres
La número 6 ha nedat 852 quilòmetres i la 9 més de 1.200
ARA A PORTADA
Publicat el 07 d’octubre de 2016 a les 12:45
Et pot interessar
-
Política Aliança, a mig camí de les municipals del 2027: afermar Ripoll i créixer a tot arreu
-
Política Estrena de logo i missatge renovat: així és la nova CUP
-
Política Canvi radical d'Iñaki Urdangarin després de cinc anys de presó: ara és «coach emocional»
-
Política Espadaler afirma que l'amnistia i el retorn de Puigdemont ajudarien a resoldre «un capítol dolorós»
-
Política Centenars de persones es manifesten a Badalona «contra la reacció i el feixisme»
-
Política «La CUP té una alternativa, però no hem sabut explicar-nos»