Hi havia qui, vista la condició majoritària de l'independentisme, preveia una oferta de Madrid. Algun moviment clar que permetés obrir una negociació que possibilités sostraure la política dels carrers i carreteres d'aquest país per reintroduir-la en els reservats dels restaurants de Madrid, a l'estil de la transició. De fet, és l'única jugada que tindria alguna possibilitat de dividir -o, almenys intentar-ho- el vèrtex del catalanisme.
Però ni això. Ha hagut de ser Duran Lleida, pel seu compte, qui ha fet aquesta oferta. El líder d'Unió, veient com el seu món s'ensorra, ha posat damunt de la taula una desesperada tercera via confederalista que, en la pràctica, només ha servit per destrossar per una bona temporada qualsevol recuperació demoscòpica de CiU. Per a això i per a què el PP canti victòria per la primera mostra de feblesa política del catalanisme.
Cada cop que parla Duran és un estímul per a què el PP ataqui amb més ràbia els mestres de les Illes, el Lapao ridiculitzi la nostra cultura i els falangistes es gastin 300 euros en donar-se el gustàs de destrossar una seu oficial de la Generalitat. Des del seu punt de vista, sense cap contacte amb els usos democratics occidentals, sempre val la pena arriscar-ho tot si és per guanyar del tot. Duran, en canvi, és un espanyolista intel·ligent i per això li queden pocs mesos de vida política.
ARA A PORTADA
Publicat el 24 de setembre de 2013 a les 21:59
Et pot interessar
-
Política Segones Creus de Sant Jordi del postprocés: «Cal que insistim en allò que ens uneix»
-
Política Els canvis fiscals no inquieten (per ara) els promotors del Hard Rock
-
Política El Parlament investigarà les irregularitats i els casos de violència sexual a la DGAIA
-
Política Rull es compromet a fer «totes les gestions» perquè la Bressola pugui obrir el Liceu
-
Política El Govern crearà una direcció general d'IA i habilitarà un nou portal de subvencions per reduir terminis
-
Política Barcelona i 15 ciutats europees volen 300.000 milions d'euros anuals contra la crisi d'habitatge