En un clima de tensió sense precedents, el rei Felip VI ha inaugurat l'any judicial davant la plana major de la judicatura espanyola. L'acte, marcat per les crítiques de Pedro Sánchez a una part dels jutges i la imputació del fiscal general de l'Estat, i per l'absència destacada d'Alberto Núñez Feijóo en senyal de protesta, ha fet evident el conflicte institucional que viu l'Estat. El fiscal general de l'Estat, Álvaro García Ortiz, ha dit que és un “honor” ser al saló de plens del Tribunal Suprem i “participar” com disposa la llei. “Soc plenament conscient de les singulars circumstàncies que té la meva intervenció”, ha dit, i ha insistit que “creu en la justícia, les institucions i l'estat de dret, en la independència del poder judicial i en els principis de legalitat i imparcialitat, i en la veritat”. Per això, ha fet una crida a “respectar” la fiscalia espanyola i ha defensat el ministeri fiscal, que “garanteix el compliment de la llei”. “El ministeri fiscal no sucumbeix als embats o als atacs dels delinqüents”, ha indicat, davant del rei, la presidenta del CGPJ i el ministre de la Presidència i Justícia.
ARA MATEIX
Política
El fiscal general de l'Estat es reivindica davant del rei i la plana major de la judicatura: «Crec en la justícia i la veritat»
- Felip VI i el fiscal general de l'Estat -
- Casa Reial
ARA A PORTADA
-
Sílvia Orriols, pel camí de perdre la subvenció més gran de la història de Ripoll Lluís Girona Boffi | Arnau Urgell i Vidal
-
Una antiga fàbrica que explica dues dècades de política municipal a Ripoll Arnau Urgell i Vidal | Lluís Girona Boffi
-
-
Rodalies només normalitza els talls i els transports alternatius: no hi ha data de recuperació del servei Marc Orts i Cussó
-
El govern espanyol posa una nova unitat i més gent a fer «manteniment preventiu» a Rodalies Redacció
Publicat el
05 de setembre de 2025 a
les 12:11
Actualitzat el
05 de setembre de 2025 a les
12:13
Et pot interessar
-
Política
Trapero justifica que els Mossos usessin gas pebre contra els manifestants per Palestina
-
Política
El fundador de Telegram acusa Sánchez d'amenaçar la llibertat d’expressió
-
Política
«La nostra lluita no està al Parlament, no juguem la política autonomista»
-
Política
Romero intenta lligar el suport català al finançament: «No sé si d'aquí a un any tindrem aquesta oportunitat»
-
Política
Els metges veuen «possible» que la reincorporació d'Illa sigui abans del que es preveia
-
Política
El govern espanyol demana a Junts que faci un «esforç» i no deixi a l’estacada famílies vulnerables
