Fins ara havia estat una reivindicació silenciosa. Com a molt, s'havia limitat a pancartes penjades en vies com l'avinguda de les Glòries Catalanes o la N-150. Malgrat això, fa mesos que existeix un descontentament en bona part del cos de la Policia Municipal de Terrassa. En les darreres setmanes s'han fet més evident les discrepàncies entre el col·lectiu d'aquests empleats municipals i l'Ajuntament de Terrassa. Mostra d'això és el compte de Twitter @PoliciaTerrassa, que concentra les protestes i reivindicacions del col·lectiu.
En els darrers dies, les negociacions entre els representants dels treballadors de la Policia Municipal de Terrassa i el govern municipal semblen haver-se desencallat, després d'un llarg període sense acords. Fa més d'un any i mig que les dues parts negocien sense èxit.
Els policies havien convocat una acció de protesta coincidit amb el ple municipal d'aquest dijous a la tarda, però finalment s'ha desconvocat gràcies al desbloqueig de les negociacions i a l'arribada dels primers preacords per al nou conveni. El primer tinent d'alcalde de Terrassa, Alfredo Vega, es mostrava optimista i confiava arribar a acords, precisament, abans de la celebració del ple i evitar així la protesta. "És legítim que les parts implicades facin propostes", afirma Vega, que afegeix que "els treballadors volen aconseguir millores".
"Heu salvat un set... però encara queda matx", diuen des del compte de Twitter @PoliciaTerrassa en una piulada dirigida al tinent d'alcalde Marc Armengol, responsable polític de la Policia Municipal. Des del mateix compte adverteixen que els sindicats "no representen" els interessos dels agents.
Contra les jornades de 12 hores
El principal motiu de queixa dels agents rau en la intenció del govern municipal de crear dos torns de 12 hores consecutives per cobrir els caps de setmana. El col·lectiu policial afirma a les xarxes socials que volen imposar aquesta proposta sota l'amenaça d'abaixar els sous. El problema principal seria un dèficit estructural: manquen agents. A Terrassa, la ràtio se situa en 1,04 agents per 1.000 habitants, mentre que la Unió Europea en recomana una ràtio d'1,7.
La mobilització dels treballadors de la Policia Municipal de Terrassa ha assolit èxits sense precedents en els darrers temps. La setmana passada, l'assemblea va aplegar 140 de les 219 persones que conformen la plantilla. En aquella assemblea es van aprovar les mobilitzacions que, de moment, s'han frenat a causa de la predisposició del govern municipal a negociar el nou conveni, que ha de regir el cos durant els propers quatre anys.
Alfredo Vega recorda que, no obstant les negociacions per al nou conveni de la Policia Municipal de Terrassa, els agents, com a treballadors de l'administració, estan inclosos també dins del conveni general de l'Ajuntament. El tinent d'alcalde afirma que volen "treballadors motivats" i també que responguin a la "rellevància del servei". Les negociacions estan obertes i "en fase de solució", segons Vega. Però encara manquen els acords definitius i, com diuen des del col·lectiu policial, encara hi ha matx per jugar.
El govern de Terrassa frena les protestes dels agents de la Policia Municipal
Política
Primers preacords entre les dues parts després d'un any i mig de negociacions i en el moment de més tensió al cos | Els agents, que reivindiquen millores laborals i rebutgen una jornada de 12 hores seguides, tenien previst mobilitzar-se
ARA A PORTADA
-
Política El Govern justifica la Diada a Extremadura pels «vincles» entre territoris i la «capacitat integradora» Bernat Surroca Albet
-
Política El Govern s'aboca a la vaga el primer dia de curs sense perspectives de reobrir la negociació amb els sindicats Bernat Surroca Albet
-
Societat Totes les víctimes que s'han cobrat les proves PISA a la conselleria d'Educació Gerard Mira
-
-
Política El Constitucional preveu resoldre tots els recursos de l'amnistia abans que acabi l'any ACN
Publicat el
25 de maig de 2017 a
les 10:38
Et pot interessar
-
Política
El Govern no participarà en les concentracions per la crisi a Ceuta
-
Política
La Moncloa porta l'estatut sanitari al Congrés malgrat el xoc amb els metges
-
Política
El govern espanyol s'afanya a negar tensions amb Felip VI: «La relació és bona»
-
Política
El Govern defensa l'acollida de migrants de Ceuta però reclama recursos econòmics
-
Política
Els Comuns donen per fet que Illa compareixerà pel fiasco amb les PISA
-
Política
A l'escola el consens és atrevit
