Fins ara havia estat una reivindicació silenciosa. Com a molt, s'havia limitat a pancartes penjades en vies com l'avinguda de les Glòries Catalanes o la N-150. Malgrat això, fa mesos que existeix un descontentament en bona part del cos de la Policia Municipal de Terrassa. En les darreres setmanes s'han fet més evident les discrepàncies entre el col·lectiu d'aquests empleats municipals i l'Ajuntament de Terrassa. Mostra d'això és el compte de Twitter @PoliciaTerrassa, que concentra les protestes i reivindicacions del col·lectiu.
En els darrers dies, les negociacions entre els representants dels treballadors de la Policia Municipal de Terrassa i el govern municipal semblen haver-se desencallat, després d'un llarg període sense acords. Fa més d'un any i mig que les dues parts negocien sense èxit.
Els policies havien convocat una acció de protesta coincidit amb el ple municipal d'aquest dijous a la tarda, però finalment s'ha desconvocat gràcies al desbloqueig de les negociacions i a l'arribada dels primers preacords per al nou conveni. El primer tinent d'alcalde de Terrassa, Alfredo Vega, es mostrava optimista i confiava arribar a acords, precisament, abans de la celebració del ple i evitar així la protesta. "És legítim que les parts implicades facin propostes", afirma Vega, que afegeix que "els treballadors volen aconseguir millores".
"Heu salvat un set... però encara queda matx", diuen des del compte de Twitter @PoliciaTerrassa en una piulada dirigida al tinent d'alcalde Marc Armengol, responsable polític de la Policia Municipal. Des del mateix compte adverteixen que els sindicats "no representen" els interessos dels agents.
Contra les jornades de 12 hores
El principal motiu de queixa dels agents rau en la intenció del govern municipal de crear dos torns de 12 hores consecutives per cobrir els caps de setmana. El col·lectiu policial afirma a les xarxes socials que volen imposar aquesta proposta sota l'amenaça d'abaixar els sous. El problema principal seria un dèficit estructural: manquen agents. A Terrassa, la ràtio se situa en 1,04 agents per 1.000 habitants, mentre que la Unió Europea en recomana una ràtio d'1,7.
La mobilització dels treballadors de la Policia Municipal de Terrassa ha assolit èxits sense precedents en els darrers temps. La setmana passada, l'assemblea va aplegar 140 de les 219 persones que conformen la plantilla. En aquella assemblea es van aprovar les mobilitzacions que, de moment, s'han frenat a causa de la predisposició del govern municipal a negociar el nou conveni, que ha de regir el cos durant els propers quatre anys.
Alfredo Vega recorda que, no obstant les negociacions per al nou conveni de la Policia Municipal de Terrassa, els agents, com a treballadors de l'administració, estan inclosos també dins del conveni general de l'Ajuntament. El tinent d'alcalde afirma que volen "treballadors motivats" i també que responguin a la "rellevància del servei". Les negociacions estan obertes i "en fase de solució", segons Vega. Però encara manquen els acords definitius i, com diuen des del col·lectiu policial, encara hi ha matx per jugar.
El govern de Terrassa frena les protestes dels agents de la Policia Municipal
Primers preacords entre les dues parts després d'un any i mig de negociacions i en el moment de més tensió al cos | Els agents, que reivindiquen millores laborals i rebutgen una jornada de 12 hores seguides, tenien previst mobilitzar-se
ARA A PORTADA
-
L'alumnat a l'escola catalana cau fins als 1,6 milions en un curs marcat per la prohibició dels mòbils Marc Orts i Cussó
-
De la «conquesta» al referèndum per continuar al Regne Unit: el fil roig entre Catalunya i Gibraltar Pep Martí i Vallverdú
-
-
«No vivim en situació de normalitat»: què ha de passar després de la reunió Puigdemont-Illa? Bernat Surroca Albet | Oriol March
-
Pressupostos, trens i llengua: totes les carpetes que marcaran el nou curs polític al Parlament Sara Escalera
Publicat el 25 de maig de 2017 a les 10:38
Et pot interessar
-
Política Els Comuns avisen el Govern que no aprovar pressupostos seria un «fracàs» d'Illa, del PSC i del país
-
Política Illa i Puigdemont es reuneixen durant més d'una hora a Brussel·les en l'arrencada del curs polític
-
Política Unió i diversitat amb les quatre barres reinterpretades: així seran els actes del Govern per la Diada
-
Política La Moncloa burxa el PP amb la condonació del deute: «Set de cada deu euros beneficien les seves comunitats»
-
Política Primer pas per als pressupostos de 2026: el Govern fixa el sostre de despesa en 40.524 milions d'euros
-
Política Els Comuns insten Illa i Puigdemont a abordar «acords de país» com el Pacte Nacional per la Llengua