La ministra d'Economia, Nadia Calviño, ha obert la porta a prorrogar els pressupostos després del rebuig dels partits independentistes als comptes del govern de Pedro Sánchez arran de la petició de penes de la Fiscalia. A la seva arribada al consell de ministres d'Economia de l'Eurozona a Brussel·les, la ministra ha recordat que "si al final" no hi ha els "consensos" necessaris per tirar endavant els comptes, el sistema "preveu la pròrroga pressupostària" i l'executiu socialista podria fer-hi "els ajustos necessaris".
En aquest sentit, Calviño ha dit que "no és desitjable" "barrejar" la negociació dels comptes amb la situació dels independentistes empresonats perquè, segons ella, aquesta qüestió està fora del seu àmbit d'influència.
D'altra banda, Calviño ha defensat que no ha "notat preocupació especial" per part de l'executiu comunitari respecte els pressupostos espanyols. Brussel·les va avisar recentment d'una possible "desviació de l'esforç" estructural del dèficit públic en els comptes de Sánchez. Després de reunir-se amb la ministra espanyola, el comissari d'Economia i Finances Pierre Moscovici ha afirmat que tenen "un procés de diàleg positiu amb les autoritats espanyoles" respecte als pressupostos.
El govern espanyol ja obre la porta a prorrogar els pressupostos pel «no» de l'independentisme
Política
La ministra d'Economia diu que "barrejar" la negociació dels comptes amb la situació dels presos "no és desitjable"
ARA A PORTADA
Publicat el
05 de novembre de 2018 a
les 15:45
Et pot interessar
-
Política
Illa defensa el nou finançament a Madrid: «Prou desconfiança amb Catalunya»
-
Política
La Fiscalia retira l'acusació contra Vergés i Argimon per la vacunació de policies
-
Política
El CNI admet que va espiar David Fernández i Carles Riera amb Pegasus
-
Política
El veredicte definitiu de l'amnistia: Europa asfaltarà el retorn de Puigdemont?
-
Política
Repicar i anar a la processó
-
Política El govern francès i Sánchez critiquen el comentari de Rajoy sobre la selecció francesa de futbol
