El ple del Parlament ha aprovat aquest dimecres la creació d'una comissió d'investigació sobre el feixisme, el racisme i els discursos d'odi. La iniciativa, que sorgeix de l'últim debat de política general, ha rebut el vot favorable dels grups impulsors, el PSC, Junts, ERC, els Comuns i la CUP. En canvi, els grups del PP i l'extrema dreta de Vox i Aliança Catalana hi han votat en contra, i han coincidit a denunciar la intenció de convertir la cambra en un "tribunal" per "censurar" ideologies. Entre els objectius d'aquesta comissió hi ha el d'analitzar aquesta mena de narratives i establir eines i mecanismes per a combatre-les. També plantegen l'impuls d'un pacte nacional contra els discursos d'odi.
ARA MATEIX
El Parlament crea una comissió d'estudi sobre el feixisme, el racisme i els discursos d'odi
Política
- Ple del Parlament, en una imatge d'arxiu -
- Hugo Fernández
ARA A PORTADA
Publicat el
01 d’octubre de 2025 a
les 14:30
Et pot interessar
-
Política
L'arma carregada
-
Política El jutge ofereix a l'Advocacia de l'Estat personar-se contra Zapatero
-
Política
Homenatge a Pujol, Madrid es crema
-
Política
Neix Impuls Nacional, un moviment de joves per «refundar» l'esquerra independentista
-
Política
ERC, els Comuns i la CUP fan pinya en defensa de Cuba
-
Política Calama ordena investigar les filtracions sobre Zapatero i identificar-ne els responsables
