El PP recupera la marca Espanya com la «unitat de destí» turística

El ministre Turisme espanyol, José Manuel Soria, rebutja la política turística de Catalunya i avisa que cal potenciar la "marca Espanya" per sobre de les "especificitats"

Publicat el 10 de gener de 2012 a les 12:51
Espectacle de flamenc pels clients del Prat. Foto: DGovern

De la taxa turística, ni parlar-ne. Així ho ha sentenciat el ministre d'Indústria, Energia i Turisme, José Manuel Soria, aquest dimarts mostrant el seu rebuig a la instauració d'una taxa turística sobre les pernoctacions per part de la Generalitat perquè, segons ha dit, afectarà negativament un sector que ha de ser "motor" de la recuperació econòmica a l'Estat.

Malgrat que ha expressat el seu "respecte" per les decisions que adopti el Govern en les seves competències, també ha apuntat que el pagament de subvencions a companyies aèries com Ryanair són "pa per avui i fam per demà" i a la llarga perjudiquen el sector.

En aquest marc ha anunciat la seva voluntat de negociar amb les CCAA per "homogeneïtzar" el marc normatiu i potenciar la "marca Espanya" per sobre de les "especificitats" de cada territori en el període 2012-2016. Segons el ministre, aquest ha de ser "el paraigües" sota el què han de ser les marques de cada territori.