El PSC s'embolica amb la Fórmula 1

El líder dels socialistes a Barcelona vol prioritzar les escoles bressol i la FP a les curses, per bé que l'alcalde de Montmeló, també del PSC, les defensa pel bé de tot el país

Publicat el 20 de maig de 2012 a les 16:00
Les curses al Circuit de Catalunya generen opinions confrontades en el si del PSC.

El PSC no té del tot clar si els recursos públics que es destinen a la Fórmula 1 compensen l'impacte econòmic que genera al conjunt del país. Avui, el primer secretari del PSC de Barcelona, Carles Martí, ha reclamat que el consistori de la capital catalana destini recursos a àmbits com l'educació abans que no invertir en el Circuït de Montmeló, com aquesta setmana va anunciar que faria l'alcalde, Xavier Trias. Durant les municipals del 2011, l'alcalde de Montmeló, Antoni Guil (PSC), ja va avisar que el circuit no era susceptible de ser retallat.

Martí ha declarat avui que els socialistes no permetran "que la Fórmula 1 passi per davant de les escoles bressol o la Formació Professional. En primer lloc, cal fomentar la igualtat d'oportunitats. Un cop s'hagi resolt aquest problema, parlarem de la Fórmula 1". Ha reconegut que la capital catalana té recursos, però defensa que hi ha d'altres prioritats.

El PSC de Barcelona, que avui ha presentat una iniciativa que persegueix donar suport als ciutadans que defensen les escoles bressol municipals, pretén iniciar a partir d'ara una etapa més "activista" i promoure causes juntament amb la ciutadania, segons el seu primer secretari. Per això, Martí ha presentat aquest diumenge la causa "La igualtat comença en néixer" amb la qual volen donar suport a les persones que defensen les escoles bressol municipals i l'educació en l'etapa dels 0 als tres anys.

Contrastos

Durant les eleccions municipals de l'any passat, el candidat pel PSC a la reelecció a l'alcaldia de Reus, Lluís Miquel Pérez, ja va mostrar-se partidari de tancar abans el circuit de Montmeló que no pas els quiròfans o les residències, posició que avui s'ha fest seva Martí. Pérez va assegurar que seria preferible suprimir el circuit abans que s'haguessin d'aplicar les retallades previstes pel Govern en polítiques socials, opinió que va enfurismar l'alcalde de Montmeló, Antoni Guil (PSC), perquè considerava que l'activitat anual del Circuit de Catalunya té un impacte econòmic que supera els 100 milions d'euros, i que, a més genera un gran impacte a nivell de pernoctacions i de restauració al Vallès.

També va sortir a defensar-lo el líder de CiU a Madrid, Josep Antoni Duran i Lleida, que va assegurar que demanar el tancament del Circuit de Catalunya "és demagògia, perquè al circuit de Montmeló l'any 2009 va costar 37'8 milions d'euros però de retorn, d'ingressos per a Catalunya, en va generar 120. Aixo ho explicava Carod-Rovira com a vicepresident de la Generalitat, a bombo i plateret".

Avui mateix, el president de la Federació de Barcelona de CDC, Jordi Martí, ha defensat Xavier Trias de les crítiques del PSC, reiterant que el model d'escoles bressol "està garantit".