El diputat del PSOE, José Zaragoza, ha estat l'encarregat de defensar la delegació de les competències i ha començat carregant contra el PP pel bloqueig d'aquesta iniciativa. “No pactem cap mena de traspàs, parlem d'una delegació de competències. No és el mateix delegar que no pas transferir”, ha deixat clar de bon principi, perquè la titularitat continuarà sent de l'Estat. Zaragoza ha rebaixat l'acord amb Junts i ha dit que “sempre es treballarà d'acord amb la llei estatal” i que l'acord subscrit amb els independentistes “no permet a la Generalitat decidir sobre els fluxos migratoris”. “Es tracta de col·laborar: els Mossos sempre actuaran en col·laboració amb la Policia Nacional i la Guàrdia Civil”, ha remarcat el dirigent socialista. Zaragoza ha recordat que el PP d'Aznar va delegar diverses competències a Catalunya, però ara cada delegació és presentada com una cessió als independentistes i el trencament d'Espanya. Ha furgat també en les contradiccions d'Alberto Núñez Feijóo i ha lamentat que el PP prefereixi “la confrontació” per davant de la “col·laboració” que promouen els socialistes. “El PP vota en contra perquè estan a l'oposició, si no hi votarien a favor”, ha dit el diputat del PSOE, que ha assegurat que no volen “incomodar Vox”. “No s'escudin en Junts: hi pacten sense cap problema. Preparen el terreny per pactar amb Puigdemont quan torni?”, ha demanat Zaragoza, que ha recordat totes aquelles votacions en què han coincidit les votacions de la dreta catalana i la dreta espanyola. "Gràcies a la normalitat política, podran pactar amb Junts sense amagar-se", ha reblat.
El PSOE rebaixa l'acord amb Junts sobre la immigració i acusa el PP de bloquejar: «Hi voten en contra perquè estan a l'oposició»
Política
- El diputat del PSOE, José Zaragoza, aquest dimarts al Congrés -
- Eduardo Parra / Europa Press
ARA A PORTADA
-
Política El Suprem aplana el camí per amnistiar Puigdemont si el TC avala el recurs de Turull Bernat Surroca Albet
-
Política El Poder Judicial es regira contra Sánchez per les acusacions de «lawfare»: «És d'una extraordinària gravetat» Bernat Surroca Albet
-
Successos «Tots tres ens vam quedar glaçats davant la ganivetada d'Otman, no sabíem què fer» Pere Fontanals
-
Política La Diada del 2026, en marxa: el fossar de les Moreres, focus de tensió Natàlia Pinyol | Neus Climent
Publicat el
23 de setembre de 2025 a
les 16:17
Actualitzat el
23 de setembre de 2025 a les
16:19
Et pot interessar
-
Política
ERC proposa suprimir l'Audiència Nacional i sancionar els policies que retirin estelades
-
Política
Albiol vol expropiar un monestir per fer-hi un centre temàtic del «descobriment» d'Amèrica
-
Política
L'Estat reconeix Gustau Muñoz com a víctima de la Transició
-
Política
Enriquir la conversa pública
-
Política
La Diada del 76: quan el poble català va sortir de la clandestinitat
-
Política
Els comuns reivindiquen una Diada que representi la pluralitat d'orígens
