
El rei Joan Carles no es planteja abdicar, ni ara, ni té previst fer-ho en el futur, segons fonts de la Casa Reial, que apunten que el monarca "regnarà" i que no hi ha "cap pla ni A, ni B, ni C" per passar les seves responsabilitats al seu fill Felip. Segons aquestes fonts, malgrat l'operació per superar una hèrnia discal que ha de tenir lloc el 3 de març, el monarca no abandonarà el seu càrrec i "es recuperarà".
La Casa Reial emet aquest missatge després que alguns mitjans hagin publicat que el monarca es planteja renunciar. Ho diu, per exemple, José Antonio Zarzalejos, a El Confidencial.
Les informacions coincideixen amb les manifestacions del primer secretari del PSC, Pere Navarro, demanant l'abdicació del monarca en favor del Príncep Felip, que han provocat un allau de reaccions a Barcelona i a Madrid.