És sorprenent la facilitat amb què aquesta crisi econòmica està rebentant unes estructures -suposadament- eternes heretades de la transició espanyola. I no ja a Catalunya, on aquella maniobra política i jurídica fa temps que va perdre tot el prestigi, sinó a Espanya, a l'Espanya espanyola. Peces intocables com el cafè per tothom, amb autonomies que creaven una bandera i un himne per concurs públic, estan en revisió per la mateixa opinió pública que fins ara les considerava un èxit indiscutible i incriticable.
Els espanyols es miren ara el Senat amb menyspreu i els polítics que allà s'hi refugien els semblen uns barruts que cobren sense treballar. De la mateixa manera que els magistrats del Tribunal Constitucional -en teoria l'última instància- han quedat assimilats a una col·lecció de penques que viuen de seguir les instruccions dels polítics que els van nomenar a dit. Això, per no parlar dels partits i els sindicats...
I, per si fos poc, en aquests temps de crisi brutal a la monarquia se li han vist les opacitats, els privilegis i les vergonyes. I tot indica que les martingales que salvaran la infanta inversora posaran vermell al més monàrquic.
Qui sap si, després de tot això, potser els espanyols es despertaran del seu bonic conte de fades i exigiran una democràcia amb menys tuteles. Serien uns excel·lents veïns.
ARA A PORTADA
Publicat el
13 de desembre de 2011 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política
Els convergents no han marxat mai
-
Política
Joan Ignasi Elena nega davant el jutge conèixer l'alcalde d'Altafulla investigat
-
Política
«Catalunya deu molt a Convergència»: Illa torna a reconèixer el llegat de Pujol
-
Política
ERC urgeix Sánchez a «fer neteja» al PSOE després de la condemna d'Àbalos
-
Política El jutge Peinado cita Begoña Gómez dimecres perquè lliuri el passaport
-
Política
«Illa és el Zapatero de la nostra època»: Alejandro Fernández escalfa motors de cara al congrés del PP
