Se'l pot criticar tant com es vulgui, però és innegable que Pere Navarro està fent un plantejament honest. Al líder dels socialistes catalans, a més, no sembla inportar-li gaire el fet d'iniciar batalles gegantines contra els axiomes immensos que fan que Espanya sigui com és i no pas com li convindria al PSC.
En realitat, Navarro no deixa de dir coses lògiques. Per exemple, una bona manera de començar la regeneració espanyola fóra que el rei actual abdiqués i, amb ell, s'anessin diluint alguns dels vicis d'origen de la transició. El nou monarca simbolitzaria el canvi i, de passada, podria emprendre una reforma de la institució que la fes més barata i transparent. A partir d'aquí, el programa reformista de Navarro tindria un camí una mica més planer. El mateix pel que fa a l'assignació de recursos. Una Espanya veritablement federal és del tot incompatible amb les excepcions fiscals basca i navarresa. I si a l'eliminació de privilegis se li sumés el principi d'ordinalitat, la tragèdia fiscal catalana es veuria bastant alleugerida.
Tot plegat és molt raonable... Des del punt de vista d'un socialista català. L'estat de Pere Navarro és una Espanya catalana, respectuosa i horitzontal. És a dir, res a veure amb l'Espanya espanyola. La real i ben reial. Per això el PSC està ben a prop de ser un partit de ficció.
ARA A PORTADA
-
Parlon i Trapero es disculpen per la infiltració: «Ha estat una decisió operativa mal plantejada» Bernat Surroca Albet
-
Els sindicats, descontents amb les explicacions de Parlon i Trapero: «No és un error, és una decisió política» Gerard Mira
-
«Mai s'havia invertit tant en educació»: Illa no es mou davant la vaga de mestres Pep Martí i Vallverdú
-
«Busquem la col·laboració, no la confrontació»: Illa es contraposa a Ayuso des de Silicon Valley Pep Martí i Vallverdú
-
Publicat el
13 de juny de 2013 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
El Congrés expulsa temporalment els agitadors Vito Quiles i Bertrand Ndongo
-
Política
Junts urgeix el PSOE a aplicar deduccions fiscals per arribar a acords en habitatge
-
Política
La defensa dels Pujol tanca files i diu que no s'ha demostrat corrupció amb els diners de la família
-
Política
Pinça del PP, el PSOE i Vox al Senat per descartar un salari mínim català
-
Política Òmnium reclama que el Pacte Nacional per la Llengua sigui prioritat de tot el Govern i no només de Vila
-
Política
Vila confia que el TC avalarà la vehicularitat del català: «Tenim el millor model d'Europa»
