Amb motiu del 85è aniversari de la mort de Lluís Companys, ERC vol un acte de "desgreuge polític" per part de l'Estat. Així ho ha anunciat Oriol Junqueras després de l'ofrena a la tomba de qui fou president de la Generalitat, explicant que el seu partit ha presentat aquest mateix dimecres una proposició no de llei al Congrés per demanar aquest gest de reparació. "Un acte de desgreuge cap al president de Catalunya és un acte de desgreuge cap a Catalunya, ha dit el president republicà. Sobre això, Junqueras ha denunciat que l'Estat té una "responsabilitat enorme" pels actes de repressió i de guerra contra Catalunya: "Companys va ser l'únic president democràticament escollit que va ser assassinat pel feixisme durant la Segona Guerra Mundial i ERC és el partit més represaliat de la història del nostre país", ha conclòs.
- Oriol Junqueras, durant l'ofrena a la tomba de Companys -
- ACN / Maria Pratdesaba
ARA A PORTADA
Publicat el
15 d’octubre de 2025 a
les 10:36
Et pot interessar
-
Política
Jordi Martí s'imposa a la direcció nacional i serà el candidat de Junts a Barcelona
-
Política
El 15-M es va aixecar contra Zapatero
-
Política
«Els catalans no hem sabut utilitzar la cultura pop com els escocesos»
-
Política
Les guerres soterrades (i enquistades) del congrés del PP català
-
Política
El missatge implícit del cas Zapatero: eleccions o risc d’imputació
-
Política
L'Autoritat Aeroportuària: una sola veu catalana que no treu el control d'Aena sobre el Prat
