En el cas que demà hi hagués noves eleccions autonòmiques, el 19,8% dels catalans votarien ERC, mentre que només el 13,1% votarien CiU. Aquesta és l'anàlisi que fa el Centre d'Estudis d'Opinió (CEO) de la Generalitat en el marc de les enquestes que realitza periòdicament, sense tenir en compte cap variable derivada del procés independentista.
Així, en un escenari autonòmic, el CEO analitza que els republicans augmenten l'avantatge respecte CiU, que se situa més de 6 punts per darrere (13,1%). El PSC seria el tercer partit en intenció directa (5,8%), i immediatament per darrera vindria Ciutadans (5,2%). La quarta posició seria per a ICV-EUiA, amb un 4%, pràcticament igualada amb Podem (3,9%).
La CUP (2,9%) i el PPC (2,1%) se situen en la part baixa de la llista de partits amb opcions en unes hipotètiques eleccions al Parlament.
L'enquesta es basa en tot un seguit d'enquestes realitzades just en acabar el debat de política general del 17 de setembre. El director del CEO, Jordi Argelaguet, ha ressaltat que el 23% dels electors estava indecís.
ERC derrotaria CiU en unes hipotètiques autonòmiques
Política
El CEO calcula què passaria en uns nous comicis, sense valorar les variables més recents del 9-N
ARA A PORTADA
-
Societat Evitar l'AP-7 i «sortir amb temps»: les recomanacions de Trànsit per sobreviure a l'eclipsi Gerard Mira
-
Societat Eclipsi total del 12 d'agost: tot el que cal saber per aprofitar una oportunitat històrica Blai Casas
-
-
-
Economia Hotels plens i allau de visitants: l'Ebre, Tarragona i Lleida es preparen per acollir l'eclipsi solar Natàlia Pinyol
Publicat el
03 d’octubre de 2014 a
les 09:57
Et pot interessar
-
Política Espanya i el Marroc treballen per aconseguir el retorn dels migrants de Ceuta «en un temps rècord»
-
Política
«Avançar» de bracet d'Aliança
-
Política
Un jutjat de Madrid investiga la compra de l’àtic de luxe del govern d’Ayuso
-
Política
Les cues de palla a Ceuta
-
Política
Deixar el país enrere
-
Política
El repartiment de menors de Ceuta tensa l'aliança renovada de PP i Vox
