Canvis a la direcció d'ERC. Amb Oriol Junqueras empresonat i sense perspectives de sortir en breu i amb Marta Rovira a l'exili suís i pràcticament desapareguda del debat públic, el partit ha optat per enfortir la seva executiva nacional. Aquest òrgan de direcció, on ja es va situar Pere Aragonès com a ajunt a la presidència, ha proposat aquest dilluns a la tarda canvis que hauran de ser ratificats en el consell nacional del 22 de setembre. El més important és que l'actual portaveu, Marta Vilalta, passarà a assumir una vicesecretaria general. Vilalta preveu compaginar la responsabilitat orgànica amb la direcció general de Joventut de la Generalitat. Provinent de les joventuts del partit, havia estat també diputada.
A més de Vilalta entren a la direcció altres dirigents, totes elles dones, també amb l'objectiu de feminitzar el partit. ERC passarà de tenir quatre a sis vicesecretaries generals. Vilalta liderarà la nova vicesecretaria d’Estratègia, Entorn i Gestió del Coneixement. Es crea també una vicesecretaria general de Suport a la Presidència i la Secretaria General, que lideraria Marta Vilaret. I és que ERC no qüestiona la presidència i la secretaria general d'Oriol Junqueras i Marta Rovira, als que vol reforçar, però els assisteix per fer la seva feina atesa la seva situació. Vilaret, regidora a Mollet del Vallès, haurà de ser la seva veu.
Es mantenen, tot i que amb menys competències, les vicesecretaries de Comunicació, que recau en el president i portaveu del grup parlamentari, Sergi Sabrià, i la vicesecretaria General de Dones, Mireia Mata. Amb les competències intactes seguiran Isaac Peraire a Coordinació Interna, Territori i Organització, i Eduard López a Acció Política.
La secretaria d’Organització canvia de mans i passa a ser liderada per la dirigent ebrenca Sus Martí en substitució de la diputada al Parlament i alcaldable a Pineda de Mar, Mònica Palacín. A la secretaria de Salut i Benestar s'hi situarà la directora general d'Atenció a la Infància i l'Adolescència Georgina Oliva, que agafaria el relleu de la consellera de Salut, Alba Vergés.
La Secretaria de Política Cultural, Educació i Esports passaria de mans de David Agustí a la santcugatenca Natàlia Garriga, que va ser una de les detingudes en l'operació contra la conselleria d'Economia per l'organització de l'1-O el passat 20 de setembre.
ERC reforça Marta Vilalta i crea un òrgan de suport a Junqueras i Rovira
Política
El consell nacional aprovarà canvis per ampliar la cúpula i feminitzar el partit i, sense qüestionar el president i la secretaria general, opta per una vicesecretaria general per atendre'ls que recaurà en Marta Vilaret
ARA A PORTADA
-
-
Política El govern espanyol és optimista amb el català a Europa i espera que sigui oficial aquesta legislatura Marc Orts i Cussó
-
Ciutats Barcelona eliminarà 3.500 bicicletes compartides (a l’espera de les eleccions) Arnau Urgell i Vidal
-
Terra Ho demostra el Meteocat: l'escalfament als Pirineus es dispara entre 1.500 i 2.200 metres Arnau Urgell i Vidal
-
Internacional «Les grans coalicions alemanyes han deixat tot l'espai de l'oposició a l'extrema dreta» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
17 de setembre de 2018 a
les 16:50
Et pot interessar
-
Política
Alamany estrena la seu de campanya d'ERC a Barcelona i reclama un pla per reobrir Collserola
-
Política
El Govern impulsa la rehabilitació de pisos: 255 milions anuals i prioritat als barris vulnerables
-
Política
El jutge cita a declarar com a investigades les filles de Zapatero el 30 de novembre
-
Política
Rufián irrita el PP davant el silenci de Mazón: «És un homicida imprudent i un psicòpata»
-
Política El jutge Peinado envia Begoña Gómez a judici per malversació i tràfic d'influències
-
Política
Sánchez busca un «gran acord» d'Estat per adaptar-se a la intel·ligència artificial
