Espanya ha fet de Catalunya un país estrany. Ahir, al Parlament, el denominador comú dels líders unionistes consistia a reclamar que la majoria -és a dir, CiU i ERC- ignorés el que se'ls reclama des del carrer per passar a negociar amb Madrid alguna altra cosa. Una millora de la Lofca, posem per cas. I Artur Mas, en les rèpliques, els responia que l'hegemonia política, a hores d'ara, no està en mans de les elits socials, sinó de les bases del catalanisme. I que, per tant, la majoria parlamentària no té altre remei -si vol continuar essent-ho- que seguir el camí que els indica la gent que els vota i els exigeix resultats.
Dit més clarament, PSC, PP i Ciutadans demanen a Artur Mas -i, si pot ser, a Oriol Junqueras- que enganyi els seus votants i negociï una simple revisió del sistema derivat de la transició política de finals dels setanta. Tot plegat, amb l'esperança que el sobiranisme fracassi per absència de direcció política.
"Alci la mirada a tots els catalans. Tots som dignes. La dignitat és de les persones, no dels territoris", li deia, ahir, Alícia Sánchez-Camacho a Artur Mas, assumint, indirectament, que l'adscripció a Espanya, avui, és clarament minoritària a Catalunya. I tot indica que ho continuarà essent, encara que es disfressi de tercera via.
ARA A PORTADA
-
Política El govern espanyol apuja el to contra el Marroc i demana que investigui la crisi a Ceuta Bernat Surroca Albet
-
Política La Fiscalia Anticorrupció investiga irregularitats en ajuts de la DGAIA per a joves extutelats Marc Orts i Cussó
-
Societat El camí cap a la simplificació de 210 tràmits: cinc gestions que ja són més senzilles Lluís Girona Boffi
-
Política Junts s'incorpora al Partit Demòcrata Europeu per reconnectar amb la família liberal Lluís Girona Boffi
-
Política Eusebi Campdepadrós, exsecretari de la mesa del Parlament, deixa Junts després de ser amnistiat Lluís Girona Boffi
Publicat el
26 de setembre de 2013 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Von der Leyen defensa «enfortir» les fronteres en els punts crítics després de la crisi de Ceuta
-
Política
L'Audiència Nacional vol saber si l'entrada de migrants a Ceuta va ser una «acció concertada»
-
Política
Malestar al govern espanyol per la reacció europea a la crisi de Ceuta: «No han estat a l'altura»
-
Política
Les famílies, dic de contenció davant dels embats del PP i Vox a la llengua als Països Catalans
-
Política
Operació per blindar la pluralitat del Congrés abans de la tempesta ultra
-
Política
«Hem de recuperar una etiqueta com la del catalanisme»
