Així ho ha explicat aquest dilluns el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, en la presentació del Pla Director de l'Aeroport de Barcelona-El Prat per al període 2017-2026, en el qual es planteja el seu escenari de futur i les seves previsions de creixement.
Pel que fa a la integració de Girona, el pla contempla construir una nova pista a Vilobí d'Onyar i una nova estació de tren d'alta velocitat (AVE) entre l'aeroport i el centre de Barcelona, i entre els dos aeroports.
Així doncs, l'arribada de l'AVE convertirà de facto l'aeroport de Girona-Costa Brava en la quarta pista de l'aeroport del Prat. La nova estació de Vilobí estarà a 500 metres de la terminal a l'aeroport de Girona.
Per dur a terme aquest projecte, es destinaran 360 milions a l'aeroport de Girona i 55 per a la nova estació. Un cost que assumeix el Ministeri de Foment. Encara no hi ha calendari establert.
El pla també té previst construir una terminal satèl·lit a la T1 del Prat focalitzada en vols intercontinentals, i ampliar les terminals de passatgers i la plataforma per estacionar avions dels dos aeroports.

Íñigo de la Serna, en la presentació del pla de l'aeroport de Barcelona. Foto: Europa Press