Des de fa temps, les enquestes anuncien un canvi en l'hegemonia política d'aquest país. Un fenomen profund i complex, que impulsa els partits més clars en l'eix nacional i, sobretot, els menys identificables amb el sistema polític tradicional. Almenys demoscòpicament, es disparen Ciutadans i la CUP i reculen PSC i PP, mentre que tot indica que ERC passaria a ser la primera força política del país, en detriment de CiU.
Aquesta última dada, es miri com es miri, afebleix el lideratge de l'actual president de la Generalitat. Si CiU queda per sota d'ERC a les europees és evident que Artur Mas quedarà en una posició molt incòmoda per encapçalar un procés complicadíssim, amb fronts oberts a tots els nivells, inclòs l'internacional.
Anant en llistes separades, CiU i ERC han obert la possibilitat de crear una esquerda imprevista dins del bloc sobiranista, així que és d'ells la responsabilitat de recompondre la base política del procés. I una derrota de CiU només podria ser compensada amb l'entrada al Govern d'ERC, reforçant així un executiu que haurà d'afrontar la situació excepcional que es derivi de la convocatòria de la consulta del 9 de novembre. De fet, fins i tot fóra desitjable allargar la representativitat del Govern a la totalitat del bloc sobiranista. No es pot pactar una consulta i, després, desentendre-se'n per incomoditat política. Per una vegada, la prioritat ha de ser el país.
ARA A PORTADA
-
-
Política Lluís Puig porta la determinació de l'exili al Parlament: «Res no acaba avui» Lluís Girona Boffi
-
Política En català, per imperatiu legal i «pel mandat de l'1-O»: així ha recollit Comín l'acta d'eurodiputat a Madrid Oriol March
-
Política Pedro Sánchez entra en precampanya a «La Revuelta» sense esquivar preguntes: «Els casos de corrupció m'han decebut» Neus Climent
-
Publicat el
30 d’abril de 2014 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Una victoria parcial
-
Política
Una victòria parcial
-
Política
Sánchez accepta un «cara a cara» amb Feijóo el 16 de novembre
-
Política Felipe González: «Votaré en blanc el 29-N»
-
Política
El govern espanyol esperona la Generalitat a analitzar fins a on pot arribar amb la lluita contra l'especulació
-
Política El PP situa Álvarez de Toledo i Borja Sémper com a números dos i tres de la llista de Feijóo per Madrid
