El portaveu de Democràcia i Llibertat al Congrés, Francesc Homs, ha assegurat aquest dimecres en una entrevista telefònica a Catalunya Ràdio que la seva formació està "clarament" a una posició contrària a la investidura del líder del PSOE, Pedro Sánchez, i veu "bastant improbable" que finalment es decanti per l'abstenció, tot i que no ho ha descartat.
Segons Homs, el fet que Sánchez hagi dit públicament que no busca el seu suport demostra la "contradicció" del líder dels socialistes, que va demanar als partits que no posessin vetos als acords i alhora tanca la porta a formacions que han impulsat un procés democràtic a Catalunya.
També ha assegurat que les propostes del PSOE que "sempre generen desconfiança absoluta" com es va demostrar, ha dit, als "incompliments" de Zapatero respecte a l'Estatut. "La nostra posició final que clarament és un no que és molt difícil que canviï".
No ho ha volgut vincular directament a un referèndum però ha apuntat que DiL té el seu programa a Madrid i està "expectant" sobre aquesta qüestió. "Al final davant de tot això a nosaltres ens toca tenir un ull posat als moviments, escoltar educadament el que es faci i prendre les nostres decisions", ha dit.
Per últim, ha apuntat que veu "clarament" que aquest és el final polític de Mariano Rajoy. "És evident que com a president del govern espanyol està als seus últims dies", ha sentenciat.
Homs reitera el «no» a Sánchez i veu «bastant improbable» passar a l'abstenció
Política
El portaveu de Democràcia i Llibertat creu que Rajoy està als "últims dies" de la seva vida política
ARA A PORTADA
-
-
Política El govern espanyol s'afanya a negar tensions amb Felip VI: «La relació és bona» Pep Martí i Vallverdú
-
Política El Govern s'aboca a la vaga el primer dia de curs sense perspectives de reobrir la negociació amb els sindicats Bernat Surroca Albet
-
Societat Totes les víctimes que s'han cobrat les proves PISA a la conselleria d'Educació Gerard Mira
-
Publicat el
03 de febrer de 2016 a
les 07:51
Et pot interessar
-
Política Sorpresa a Mataró: el PSC dona suport al dret a l'autodeterminació
-
Política
Junts denuncia a la CNMC la «censura» d'estelades durant la retransmissió del Barça-Athletic
-
Política
Leire Iglesias, nova secretària d'Estat d'Habitatge, després de la mort de David Lucas
-
Política
El Govern no participarà en les concentracions per la crisi a Ceuta
-
Política
La Moncloa porta l'estatut sanitari al Congrés malgrat el xoc amb els metges
-
Política
El Govern defensa l'acollida de migrants de Ceuta però reclama recursos econòmics
