
Josep Huguet, encara conseller en funcions, reclama que ERC abandoni la tradició assembleària en un apunt al seu blog personal. Huguet ho considera un dels cinc punts imprescindibles per redreçar el partit. Concretament, assegura que cal un "canvi d’Estatuts (més democràcia que vol dir congrés per delegats elegits per sufragi i eliminació dels corrents)".
Huguet s'havia proposat a si mateix com a senador de designació parlamentària, però la davallada d'ERC deixarà el partit sense aquesta possibilitat en benefici d'ICV, que va superar en vots als republicans en les eleccions d'aquest diumenge. Josep Huguet considera que la pròxima direcció ha de ser més reduïda a causa de les retallades en els ingressos del partit i creu que la solució és "l'aprofitament dels quadres formats en el Govern" i una "barreja intel•ligent de sèniors i júniors".
El conseller en funcions ataca també Joan Carretero, Solidaritat Catalana (a quin anomena "El trio Laporta, López, Uriel") i uns "opinadors" als quals no posa nom però sí acusa de corruptes perquè afirma que han estat "atacant sense pietat Esquerra (això es paga bé en el grup Godó) i donant suport explícit a posicions que han acabat a l’extraparlamentarisme o en posicions marginals; això sí, deixant tocada Esquerra en benefici de Convergència".