Josep Maria Casallarg, de Castellterçol, possiblement l'home més honest del món i una de les persones a qui dec més d'aquesta vida, em va ensenyar a mirar les coses amb les ulleres de l'escepticisme. Quan en Casallarg observava algun savi-tasses fent ximpleries o sentenciant obvietats, assegurava que en aquest país tronat i miserable el més pallús feia rellotges. Si la víctima de l'improperi insistia en la seva ximpleria, afegia que els rellotges que el pallús fabricava eren de fusta. I si el pallús mostrava signes evidents d'un manifest cretinisme, tancava la frase amb un "i a sobre, funcionen".
Imagino què diria en Casallarg en veure el l'espectacle ridícul, poc seriós i grotesc que ha suposat la conya de l'IRPF dels funcionaris de l'administració catalana: 230.000 ciutadans que han vist la seva nòmina retallada a compte d'uns impostos d'una altra paga que encara no han cobrat. Una situació inversemblant. Un bunyol increïble. Un nyap al·lucinant que ha provocat que tant el conseller d'Economia, Andreu Mas-Colell, com el president de la Generalitat, Artur Mas, hagin hagut de demanar disculpes amb la cara ben vermella.
Però aquí no tothom és catòlic, ni idiota ni fabrica rellotges. Amb les disculpes no n'hi ha prou. Per això, els cervells privilegiats que van decidir passar-se per allà la llei i, a sobre, no avisar les víctimes de l'astracanada que perpetrarien haurien de ser lliurats com a carnassa al gran públic afamat d'un boc expiatori. Tant si ho han fet a consciència, per desídia o per incompetència, totes són greus, gravíssimes.
Segurament caldria buscar per Vicepresidència i per Economia els macacos polítics o tècnics que s'haurien d'haver quedat a casa fent rellotges i no fent enginyeria financera de pacotilla amb els calés dels altres. Els experiments, amb gasosa i els pallussos, a fer rellotges, de fusta i que funcionin.
ARA A PORTADA
-
Política El «no» de Junts als decrets d'habitatge fa agonitzar la legislatura a Espanya Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Política Rufián desitja l'«ostracisme polític» de Junts: «No vull gent que es dedica a putejar el meu poble» Lluís Girona Boffi
-
-
Economia Foment del Treball critica les polítiques d’habitatge «orientades a buscar culpables» i reclama més oferta Pep Martí i Vallverdú
-
Societat Ajornat el desnonament d'una dona i el seu fill a Manresa gràcies al «decret Maricarmen» Pere Fontanals
Publicat el
23 de desembre de 2011 a
les 23:54
Et pot interessar
-
Política
La caiguda dels decrets d'habitatge deixa Sánchez al caire de l'abisme
-
Política
Última oferta del govern espanyol a Junts: tramitar el decret en habitatge com a projecte de llei
-
Política
Els Mossos blinden la seu de Junts davant la protesta pel «no» als decrets d'habitatge
-
Política
ERC inclou la governança catalana del Consorci de la Zona Franca a la condonació del FLA
-
Política
Sánchez manté els decrets d’habitatge: el «no» de Junts els tombarà
-
Política
Junqueras fa una crida a «construir grans consensos» amb motiu del novè aniversari de l'1-O
