Josep Maria Casallarg, de Castellterçol, possiblement l'home més honest del món i una de les persones a qui dec més d'aquesta vida, em va ensenyar a mirar les coses amb les ulleres de l'escepticisme. Quan en Casallarg observava algun savi-tasses fent ximpleries o sentenciant obvietats, assegurava que en aquest país tronat i miserable el més pallús feia rellotges. Si la víctima de l'improperi insistia en la seva ximpleria, afegia que els rellotges que el pallús fabricava eren de fusta. I si el pallús mostrava signes evidents d'un manifest cretinisme, tancava la frase amb un "i a sobre, funcionen".
Imagino què diria en Casallarg en veure el l'espectacle ridícul, poc seriós i grotesc que ha suposat la conya de l'IRPF dels funcionaris de l'administració catalana: 230.000 ciutadans que han vist la seva nòmina retallada a compte d'uns impostos d'una altra paga que encara no han cobrat. Una situació inversemblant. Un bunyol increïble. Un nyap al·lucinant que ha provocat que tant el conseller d'Economia, Andreu Mas-Colell, com el president de la Generalitat, Artur Mas, hagin hagut de demanar disculpes amb la cara ben vermella.
Però aquí no tothom és catòlic, ni idiota ni fabrica rellotges. Amb les disculpes no n'hi ha prou. Per això, els cervells privilegiats que van decidir passar-se per allà la llei i, a sobre, no avisar les víctimes de l'astracanada que perpetrarien haurien de ser lliurats com a carnassa al gran públic afamat d'un boc expiatori. Tant si ho han fet a consciència, per desídia o per incompetència, totes són greus, gravíssimes.
Segurament caldria buscar per Vicepresidència i per Economia els macacos polítics o tècnics que s'haurien d'haver quedat a casa fent rellotges i no fent enginyeria financera de pacotilla amb els calés dels altres. Els experiments, amb gasosa i els pallussos, a fer rellotges, de fusta i que funcionin.
ARA A PORTADA
-
Política L'independentisme evita caure en el replegament identitari per la Diada Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política La llengua reactiva els joves per la Diada: «Vull poder parlar en català a la universitat» Lluís Girona Boffi | Paula Rovira Moreno
-
Política La reivindicació de l'estat propi torna al centre de Barcelona: les millors fotos de la Diada Hugo Fernández Alcaraz | Ricard Novella
-
-
Política La manifestació de la Diada a Barcelona aplega 100.000 persones segons l'ANC i 45.000 segons la Guàrdia Urbana Pau Espí Solé
Publicat el
23 de desembre de 2011 a
les 23:54
Et pot interessar
-
Política
«S'ha agafat Castella com a ànima i espill d'Espanya»
-
Política
L’esquerra independentista mobilitza milers de persones a Barcelona i carrega contra el feixisme
-
Política
Aliança Catalana seria segona força en un Parlament encara més fragmentat, segons una enquesta d'«El Mundo»
-
Política
Les llavors sota les cendres
-
Política
Junqueras avisa del risc de convertir Catalunya en un «búnquer cada cop més petit i aïllat»
-
Política Irene Montero es perfila com la candidata de Podem a les eleccions generals
