Un equip de periodistes del canal televisiu espanyol Intereconomia serà avui dilluns al vespre a Sant Pere de Torelló per cobrir el ple municipal en què l'Ajuntament vol declarar el municipi com a "primer territori català lliure". Aquest mitjà -molt crític amb l'Estat de les autonomies i l'independentisme català- també té la intenció de preguntar als veïns si són favorables o no a la secessió de Catalunya.
Aquest cap de setmana han continuat a les xarxes socials les reaccions contràries i favorables a la declaració que aprovarà el ple municipal. El periodista espanyol Enrique de Diego, del portal Alerta Digital, ha reclamat: "La Guardia Civil debe ser enviada a tomar el Ayuntamiento de Sant Pere de Torelló". En aquest mateix portal, un tinent coronel retirat va demanar també la detenció de l'alcalde i els regidors i va anunciar que per tenir la independència de Catalunya caldria passar per damunt del seu cadàver.
De Diego concreta que les detencions s'haurien de produir a la mateixa sortida del ple municipal, i recorda el deure que, segons ell, té l'exèrcit espanyol de defensar la unitat d'Espanya en el cas que els polítics se'n desentenguin.
Quan falten menys de vint-i-quatre hores per a la celebració del ple, l'alcalde Jordi Fàbrega només ha respost (via twitter també): "Un coronel d'un estat fallit no aturarà els nostres anhels de llibertat. Si volen salvar part del deute, que redueixin el seu exèrcit i sous".
Intereconomia anirà al ple de la independència de Sant Pere de Torelló
El municipi osonenc es declara avui dilluns al vespre, "primer territori català lliure"
Ara a portada
Publicat el 02 de setembre de 2012 a les 20:37
Et pot interessar
-
Política «No n'hi ha prou amb ocupar les institucions»: torna l'Ada Colau activista
-
Política Illa garanteix que els Mossos no deixaran desatès cap poble ni ciutat: «No hi haurà impunitat»
-
Política Pimec es reuneix amb Puigdemont a Waterloo per frenar la reducció de la jornada laboral
-
Política Parlon reivindica el «segon desplegament» dels Mossos per arribar als 25.000 agents