Barcelona i Catalunya sencera estan descobrint, amb quatre anys de retard, un Jordi Hereu inèdit, increïble. Des de fa tres mesos, l'alcalde de Barcelona s'ha rebel·lat contra l'aparell, ha mobilitzat els militants socialistes de la ciutat i ha derrotat una oponent amb bona imatge pública i apadrinada des de dalt.
Però és que Hereu, en les últimes tres setmanes, ha plantat cara, pit endavant, a tot un Govern de la Generalitat. Els ha dit "consellerets" amb sarcasme i els ha ofert quatre duros, per a públic escarni i per si de cas volen fer política, en comptes d'arrossegar-se com comptables en fallida, els diu l'alcalde.
Costava d'imaginar tanta agressivitat en un personatge que porta més de vint anys en política i que havia anat escalant, pas a pas i amb paciència, tots els graons de l'escalafó socialista a Barcelona, fins que el van ungir successor de Joan Clos a l'alcaldia del Cap i Casal.
Així que, res, benvinguda aquesta exhibició de caràcter i lideratge. Diuen que mai no és tard. O potser sí?
ARA A PORTADA
-
«No vull tornar a veure l'home que em va atropellar, no em retornarà la meva vida ni la dels meus fills» Marc Orts i Cussó
-
-
Unitat in extremis a Andalusia: Podem, Esquerra Unida i Sumar segellen una coalició electoral Anna Mira Perich
-
Albiach retreu a ERC que no faci costat a Rufián en l’aposta per la unitat de les esquerres Redacció
-
Publicat el
28 de març de 2011 a
les 23:50
Et pot interessar
-
Política
ERC demana explicacions a Sánchez per les traves en la catalanització de noms
-
Política
PSC, ERC, Comuns i CUP demanen que el Parlament rebutgi l'ampliació de la pena de mort a Israel
-
Política
Esther Niubó tornarà a la feina dimarts vinent després de dos mesos de baixa
-
Política
L'antiga seu d'ICV a Barcelona, propietat de la Caixa, busca comprador o llogater
-
Política
Junts pressiona el Govern pels obstacles al Registre Civil per catalanitzar-se el nom
-
Política
El TSJC amnistia l'exconsellera Natàlia Garriga per l'organització de l'1-O
