
L'expresident del govern espanyol, José María Aznar, lluny de sentir-se un polític acorralat per les successives denúncies d'haver cobrat sobresous, haver format part de trames corruptes i haver estat afavorit per la trama Gürtel, que hauria pagat part del casament de la seva filla, ha tret pit acusant primerament a Prisa d'estar al darrera d'una "persecució familiar" i seguidament amenaçar al nacionalisme català que haurà d'assumir "les conseqüències d'estar dividint la societat catalana" i advertint que no descarta el seu retorn a la primera línia política.
"No defugiré les meves responsabilitats amb mi mateix, el meu partit i el meu país", ha assegurat Aznar en ser preguntat, en el marc d'una entrevista a Antena3, pel seu possible retorn a la política tot i que no ha volgut anar més enllà. Quan ha estat repreguntat ha insistit que "el seu sentit de la responsabilitat" el portaria a tornar a la política "si les circumstàncies ho demanen". tampoc no ha especificat quines serien aquestes circumstàncies i de quina manera realitzaria aquest retorn.
Quant al procés català i davant la sorprenent pregunta de l'entrevistadora, Gloria Lomana: "Catalunya, això és una broma o és seriós?", l'expresident ha assegurat que "trencar els pactes constitucionals i negar-se a complir la legalitat i apostar per la secessió no em sembla cap broma, és gravíssim", i per això cal "restablir la fortalesa de la nació espanyola i el respecte a la Constitució amb totes les seves conseqüències".
Amb un to calculadament ambigu, Aznar ha reivindicat per a l'Estat espanyol "els instruments necessaris per garantir la seva cohesió", al temps que ha insistit que a Catalunya l'independentisme "està portant a la societat catalana a la divisió i l'enfrontament" per advertir seguidament, que caldrà garantir la unitat espanyola "amb totes les seves conseqüències", una amenaça que no ha acabat de concretar en cap moment i ha assenyalat com a "gran problema" el fet que "els partits nacionalistes s'han convertir en secessionistes". en el seu dibuix sobre l'actual situació política, Aznar ha vaticinat que el PSOE "està condemnat a ser diluït en partits petits de caràcter regional" i que recau en el PP la "responsabilitat de no contaminar-se amb aquesta dinàmica".
El recurs de la "persecució familiar"
Pel que fa a les acusacions d'haver permès o fins i tot format part de trames corruptes, Aznar ha negat "haver cobrat mai sobresous" i ha jugat el comodí de la "persecució familiar", tot assegurant que les informacions tenen "un origen força localitzat en el Grupo Prisa", un grup que hauria intentat destruir l'obra de govern d'Aznar, "com haver creat cinc milions de llocs de treball" i "com això és indestructible ara intenten destruir l'honor personal de la meva família".