Oriol Junqueras, president d'ERC i número 5 de la llista Junts pel Sí, ha concedit aquest matí una entrevista a la Cadena Ser on ha assegurat que "la independència serveix per definir unes noves regles de joc, noves lleis i un nou marc constitucional", per poder parlar d'estat a estat amb l'estat espanyol i per dotar-nos de les "eines d'un estat".
En aquesta línia, Junqueras ha explicat que "tenim moltes coses a parlar amb els espanyols perquè volem les millors relacions possibles i aquestes es produeixen entre iguals, entre dos estats que es respectin mútuament". Preguntat sobre si ara no és entre iguals -amb la resta de ciutadans de l'estat espanyol-, el president d'ERC ha explicat que "les decisions les prenen membres d'un partit minoritari a Catalunya".
"L'objectiu és que el govern espanyol no decideixi les prioritats dels ciutadans de Catalunya. El PP a Catalunya tindrà poca representació però tot i així, seguirà triant què fer a Catalunya", ha insistit.
Sobre la investidura de Mas com a president de la Generalitat, el d'ERC ha remarcat que "construir un nou estat és més important que el fet que el presideixi un o l'altre. Aquí ens hi juguem fer un nou estat". I respecte la seva possible vicepresidència "és irrellevant comparada amb el fet que hi hagi un govern fent la independència", ha insistit, per afegir que "n'ocuparé una o altra depenent de les necessitats de cada moment".
"Ens juguem fer un nou estat. Busquem tenir les eines necessàries i és difícil fer polítiques sense eines d'estat", ha explicat. En aquesta línia i preguntat sobre el final de les retallades ha explicat que "el que passaria és que l'esforç fiscal dels ciutadans estaria al servei dels ciutadans".
El cap de llista de Catalunya Sí que es Pot, Lluís Rabell, va proposar aquest cap de setmana un tripartit d'esquerres després del 27-S. Junqueras ha apuntat que malgrat "hi ha moltes coses en les que coincidim, volem construir una majoria parlamentària que sigui independentista" i aquest front " ara no és la nostra prioritat".
Respecte la posició d'Europa davant una possible independència i la posició que adoptarien els governs, Junqueras ha evitat posar "en boca meva decisions de governs estrangers" però ha replicat que "no hi ha un sol article que prevegi l'exclusió d'una part dels seus ciutadans que hagin exercit el seu dret a vot".
Junqueras també s'ha posicionat que la majoria, "com en el Senat americà o el Bundestag alemany", ha de ser d'escons i no necessàriament en vots, tal i com apunta la CUP. A més, ha recordat que "el PP està governant amb majoria absoluta sense el 50% dels vots".
Junqueras: «La independència serveix per definir unes noves regles de joc, lleis i un nou marc constitucional»
El president d'ERC insisteix a la Cadena Ser que cal que Catalunya es doti d'"eines d'un estat" per poder parlar d'estat a estat amb l'espanyol | No veu bé que un partit minoritari com el PP a Catalunya decideixi sobre els ciutadans
ARA A PORTADA
-
-
ERC avisa que cal complir amb l'ordinalitat en el nou finançament: «És innegociable» Lluís Girona | Bernat Surroca
-
Junts considera «molt decebedor» l'acord pel finançament: «No hi ha nou model» Lluís Girona | Bernat Surroca
-
El PP surt en tromba contra el finançament singular: «És corrupció d'estat» Lluís Girona | Bernat Surroca
-
Albares reconeix que l'oficialitat del català a la UE encara no té «la unanimitat necessària» per ser aprovada Redacció
Publicat el 17 d’agost de 2015 a les 07:35
Et pot interessar
-
Política La defensa de Santos Cerdán insisteix en la tesi de Koldo García com a agent encobert de la Guàrdia Civil
-
Política Pablo Iglesias perd la plaça de professor d'universitat
-
Política Borja Sémper, portaveu del PP, anuncia que pateix càncer
-
Política L'Estat reconeix la «singularitat» catalana i es compromet a desplegar la hisenda pròpia sense un horitzó concret
-
Política Reaccions a l'acord pel finançament singular, en directe
-
Política Junqueras avisa que la Hisenda catalana no pot estar «subordinada» a l'espanyola: «Coordinació sí, control no»