Junqueras vol obrir-se a «als que potser no votaran independència»

Sosté que hi ha indecisos i unionistes que "respectaran la voluntat majoritària" dels catalans, i que cal incloure'ls al procés | Veu el 27-S com les eleccions "més decisives de la història"

Publicat el 17 de gener de 2015 a les 12:20

L'eurodiputat Josep Maria Terricabras i el líder d'ERC, Oriol Junqueras, aquest matí.


El president d'ERC, Oriol Junqueras, és conscient "de la magnitud del repte extraordinari" que suposen les eleccions del 27 de setembre, i creu que la redacció de la nova Constitució catalana pot ser un bon instrument per convèncer els indecisos. "Volem incloure els ciutadans que potser no votaran per la independència, però que respectaran la voluntat majoritària que expressin els catalans", sosté.

El màxim dirigent republicà ha assegurat aquest dissabte que la Constitució catalana serà "el marc per incloure l'ingent treball legal i jurídic que es té per davant", i la base per la construcció d'una Catalunya més neta i més justa.

Junqueras també ha assegurat que la "lluita contra la corrupció i per la justícia social són inseparables", i ha dit que un dels seus objectius és acabar amb el frau.

Per tot plegat, entén que les eleccions del 27-S seran "les eleccions més decisives de la història" de Catalunya. No només perquè s'hi votarà independència, diu, sinó perquè serviran per utilitzar-la per fer un "país nou i millor".