Ha començat la batalla campal entre CiU i ERC. L'objectiu final és l'hegemonia política d'una de les dues formacions i això, com és obvi, impedirà cap mena de front comú de país. Avui s'han dit de tot públicament i costa pensar que, en un futur immediat, siguin capaços de configurar una candidatura conjunta que serveixi per guanyar unes eleccions plebiscitàries. Si no han sabut gestionar una consulta, és absurd creure que seran capaços de tirar endavant una declaració unilateral d'independència prou sòlida com perquè tingui reconeixement internacional. D'una manera o una altra, la pilota torna a estar a la teulada de la societat civil d'aquest país.
Afortunadament, el govern espanyol és tan cafre que també liquidarà la consulta militant que planteja el Govern en solitari. Una mobilització que no té cap utilitat i que, necessàriament, quedaria per sota de l'espectacularitat dels tres últims Onzes de Setembre, a no ser que es materialitzés la foto dels policies retirant les urnes. El més probable és que aquest escenari porti, inevitablement, a avançar unes eleccions de caràcter plebiscitari. Aquest serà el moment decisiu i el resultat al qual prestaran atenció les cancelleries internacionals. No hi haurà més oportunitats.
Al capdavall, el més positiu és que s'han acabat les hipocresies i les fotos de grup amb punyals invisibles clavats a l'esquena. Tothom s'haurà de mullar, inclosos els que fins ara dissimulaven, com ICV i UDC.
ARA A PORTADA
-
Política El «no» de Junts als decrets d'habitatge fa agonitzar la legislatura a Espanya Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Política Rufián desitja l'«ostracisme polític» de Junts: «No vull gent que es dedica a putejar el meu poble» Lluís Girona Boffi
-
-
Economia Foment del Treball critica les polítiques d’habitatge «orientades a buscar culpables» i reclama més oferta Pep Martí i Vallverdú
-
Societat Ajornat el desnonament d'una dona i el seu fill a Manresa gràcies al «decret Maricarmen» Pere Fontanals
Publicat el
14 d’octubre de 2014 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Última oferta del govern espanyol a Junts: tramitar el decret en habitatge com a projecte de llei
-
Política
Els Mossos blinden la seu de Junts davant la protesta pel «no» als decrets d'habitatge
-
Política
ERC inclou la governança catalana del Consorci de la Zona Franca a la condonació del FLA
-
Política
Sánchez manté els decrets d’habitatge: el «no» de Junts els tombarà
-
Política
Junqueras fa una crida a «construir grans consensos» amb motiu del novè aniversari de l'1-O
-
Política
Urquinaona recupera l'esperit postsentència en el novè aniversari de l'1-O
