La comunitat de Madrid oferirà la possibilitat d'escolaritzar els fills en català

Publicat el 13 de febrer de 2008 a les 08:42
La presidenta de la comunitat de Madrid, Esperanza Aguirre, ha anunciat aquest dimarts a Lleida que a partit del curs 2008-2009, els pares qui ho vulguin podran escolaritzar a la comunitat de Madrid els seus fills en català, 'sense oblidar les corresponents hores necessàries en castellà per assegurar el bilingüisme'.
 
Ho ha dit durant el dinar-míting que ha ofert a la capital del Segrià acompanyada de simpatitzants del Partit Popular així com del president del PP a Catalunya, Daniel Sirera, el cap de llista a Lleida per a les eleccions del 9 de març, Joan Ignasi Llorens, i de la presidenta del PP de Lleida, Maria José Horcajada, entre d'altres.
 
Esperanza Aguirre ha afirmnat que "des de el PP'creiem que els pares tenim dret a educar els nostres fills en la llengua que vulguem". Així doncs, en aquest proper curs 2008-2009 l'experiència començarà en els sis primers cursos de primària.
 
A més, ha afegit, que si el nombre d'alumnes inscrits assoleix unes 'bones xifres', la comunitat de Madrid crearà un col·legi públic on s'ensenyi en català, amb les respectives hores en castellà 'per assegurar el bilingüisme', que durà el nom del president Tarradellas, en record, com ha dit Aguirre, del president de la Generalitat que 'va voler ser president de tots els ciutadans de Catalunya'.