La crisi de la publicitat i la relació amb Internet, temes centrals de les Jornades de Premsa Gratuïta

Publicat el 20 de novembre de 2008 a les 07:05
 
El publicista Lluís Bassat ha intervingut en la inauguració de les 3es Jornades Internacionals de Premsa Gratuïta, que se celebren a Barcelona el 19, 20 i 21 de novembre, augurant que la crisi farà que el futur de la publicitat estigui 'a la premsa escrita' i destacant la importància actual dels diaris gratuïts.
 
La publicitat és 'tan dinàmica' que canvia cada any, i el 2009 la crisi serà 'determinant', i amb aquesta, els mitjans que permeten 'comparar' als consumidors compten amb més avantatge. La importància actual de la premsa gratuïta la dóna, segons Bassat, la presència del conseller Tresserras i de l'alcalde Hereu en l'acte d'aquest dimecres a la tarda.
 
Cada moment marca 'una manera diferent' de fer publicitat i en una època de crisi el consumidor es torna més reflexiu i 'vol comparar característiques i, sobretot, preus'. Aquesta avantatge que la premsa escrita té sobre un mitjà 'més emocional' com la televisió, que s'emporta 'la gran majoria de les inversions publicitàries', farà que 'la situació canviï'.
 
Ni 'el millor venedor del món' podria vendre un cotxe 'en trenta segons', ha assegurat Bassat, qui recentment ha estat reconegut per impulsar la venda de més cotxes a l'estat espanyol. 'Els cotxes són la segona compra més important a la vida de les persones', ha matisat, per això els consumidors volen saber 'totes les seves característiques abans de decidir-se'.
 
El guardonat publicista ha recomanat als editors de premsa gratuïta que cuidin els quatre sectors que més inverteixen en publicitat, el dels automòbils, les elèctriques, tecnologies i alimentació. Per fer-ho, haurien d''estar en contacte' permanent i 'donar-los presència' a les seves pàgines amb informació que pugui interessar als seus lectors.
 
Bassat també ha destacat la importància de saber conjugar internet amb l'edició de paper i ha assegurat que si ell fos un editor aprofitaria els dos canals perquè 'envoltar el consumidor amb missatge convergents sempre ha funcionat'.