L'Ajuntament de Barcelona i el Departament d'Interior han denegat el permís sol·licitat per CUP de Barcelona per organitzar diumenge vinent, 12 d'octubre, a la plaça de Catalunya una jornada commemorativa de la resistència indígena.
Segons un comunicat del partit independentista, l'administració hauria "prioritzat la demanda de PP, C’s i alguns grupuscles nazis com el Casal Tramuntana d'organitzar una jornada reivindicativa de la conquesta hispànica del 1492", en referència a la convocatòria de Societat Civil Catalana per celebrar l'anomenat Dia de la Hispanitat, tot assenyalant que la CUP "havia fet la petició abans".
Sempre segons el partit, l'Ajuntament de Barcelona s'hauria decidit a "reservar i consolidar per a la data del 12 d’octubre unes places com les de Catalunya i Sant Jordi" per que s'hi puguin organitzar "actes orientats a l'enaltiment de genocidis, pràctiques esclavistes, difusió de l'odi i tot el seguit de processos criminals associats al colonialisme i la conquesta militar del continent americà".
La CUP no podrà concentrar-se a la plaça Catalunya el 12-O
El partit independentista volia celebrar-hi una jornada commemorativa de la resistència indígena
ARA A PORTADA
Publicat el 08 d’octubre de 2014 a les 16:19
Et pot interessar
-
Política Marlaska acusa el PP de fer un «ús partidista» dels incendis per tapar els seus errors
-
Política On són els catalans de Feijóo?
-
Política I ara, els menors migrants: més llenya al foc PSOE-PP
-
Política La CUP colla el Govern perquè actuï davant la gelateria de Gràcia que discrimina el català
-
Política L'Argentina i nosaltres
-
Política Colau embarcarà diumenge a la Flotilla que salparà de Barcelona cap a Gaza