La Fiscalia General de l'Estat espera rebre l'informe que els Mossos d'Esquadra han obert d'ofici sobre la crema de fotografies del rei Felip VI i les banderes d'Espanya, França i la UE a la marxa de l'esquerra independentista de la Diada per decidir si obre una investigació sobre el cas. Fonts de la Fiscalia han apuntat que de moment no s'ha acordat cap iniciativa més i que actuarà en base al contingut d'aquest informe.
El ministre de l'Interior, Jorge Fernández Díaz, ha afirmat, per la seva banda, des del Congrés que els Mossos poden comptar amb la col·laboració de la policia espanyola si la necessiten "per coordinar les actuacions" i ha precisat que es diligències es portaran a l'Audiència Nacional en el cas de la crema de retrats del rei per un delicte contra la corona, mentre que les actuacions sobre la crema de banderers es quedaran als jutjats de Barcelona.
Més enllà, ho ha qualificat de "lamentable" i ha apuntat que la investigació dels Mossos se centra en "identificar els qui han estat que presumptament van cometre aquests delictes", alguns dels quals anaven encaputxats.
La Fiscalia espera l'informe de Mossos per decidir sobre la crema de fotos de Felip VI
Fernández Díaz ofereix col·laboració a la policia catalana
ARA A PORTADA
Publicat el 12 de setembre de 2016 a les 13:31
Et pot interessar
-
Política Marlaska acusa el PP de fer un «ús partidista» dels incendis per tapar els seus errors
-
Política On són els catalans de Feijóo?
-
Política I ara, els menors migrants: més llenya al foc PSOE-PP
-
Política La CUP colla el Govern perquè actuï davant la gelateria de Gràcia que discrimina el català
-
Política L'Argentina i nosaltres
-
Política Colau embarcarà diumenge a la Flotilla que salparà de Barcelona cap a Gaza