La Lliga Democràtica demanarà formalment al govern espanyol l'indult de tots els dirigents sobiranistes condemnats com a conseqüència del procés. Així ho va decidir l'executiva de la formació, presidida per Astrid Barrio, reunida aquest dijous. Es tracta de la primera iniciativa d'aquest tipus per part d'un partit constitucionalista i que s'ha manifestat obertament contra el procés.
En un comunicat, la Lliga assegura que ha pres aquesta decisió "sense perjudici de la nostra fermesa en la defensa del marc constitucional però amb el desig inequívoc de contribuir a la reconciliació entre catalans i no pas d'abonar cap tipus de confrontació ni entre catalans ni entre els governs de Catalunya i Espanya", El partit afirma que en aquests moments "és necessari concentrar els seus esforços en superar la crisi sanitària, econòmica i social que està provocant la Covid-19".
El partit constitucionalista subratlla la diferències ideològiques que manté envers l'independentisme, però es mostra convençut que "l'indult dels polítics i activistes condemnats pot contribuir decisivament a què Catalunya comenci a sortir de l'atzucac en qual viu immersa des de fa massa temps i a encarar la resolució del conflicte polític que la divideix".
La formació fa una crida perquè "totes les altres forces polítiques i entitats, catalanistes, sobiranistes i tots aquells que aspiren al progrés de Catalunya i que comparteixen aquest punt de vista a afegir-se a la petició d'indult". La Lliga advoca per tancar ferides i afirma els valors de "responsabilitat, bon govern i concòrdia".
La Lliga Democràtica demana l'indult de tots els condemnats pel procés
És el primer partit constitucionalista que pren una iniciativa d'aquest tipus i fa una crida a totes les forces polítiques perquè s'afegeixin a la iniciativa
ARA A PORTADA
-
Jaume Giró deixa la política: adeu a la direcció de Junts i a l'escó per discrepàncies amb el rumb del partit Oriol March
-
-
-
Puigdemont trasllada a la cúpula de Junts que a la tardor es decidirà el futur del suport a Sánchez Oriol March
-
L'advocat general de la UE dona la raó al Parlament Europeu i avala l'aixecament de la immunitat de Puigdemont Bernat Surroca Albet
Publicat el 28 d’agost de 2020 a les 08:43
Et pot interessar
-
Política L'espot de l'ANC per la Diada crida l'independentisme a «reaccionar» i reprendre la mobilització
-
Política Jutges i fiscals conservadors pressionen el fiscal general perquè no assisteixi a l'obertura de l'any judicial
-
Política Dimiteix el secretari d'Hisenda, clau en el finançament singular
-
Política L'ordre de detenció de Puigdemont arriba finalment a la taula del TC
-
Política La CUP veu en la reunió Illa-Puigdemont l'«antiga sociovergència» i creu que va ser «ordre» de Sánchez
-
Política Feijóo planta l'obertura de l'any judicial