La tercera via alça la bandera blanca per reclamar «diàleg»

Concentracions arreu de l'Estat reclamen una entesa entre els governs català i espanyol

Publicat el 07 d’octubre de 2017 a les 10:30
Sectors socials vinculats a la tercera via han organitzat aquest dissabte concentracions arreu de Catalunya i de l'Estat a favor del diàleg. Ho han fet alçant la bandera blanca –símbol de la pau però també de la rendició- en concentracions davant dels ajuntaments. Les més nombroses han estat a Barcelona i Madrid però s'han reproduït a bona part de la geografia peninsular. També a Badalona, amb lemes tanmateix poc "dialogants".

Els assistents a la concentració de la capital catalana ha omplert la plaça Sant Jaume. Segons la Guàrdia Urbana, s'hi han aplegat unes 5.500 persones. Hi ha participat Miquel Iceta, primer secretari del PSC, després que el partit fes una crida a ser a totes les manifestacions contra la independència, també a la de Societat Civil Catalana. El líder socialista posa en dubte la utilitat de la mediació internacional per solucionar la situació política de Catalunya després del referèndum de l'1 d'octubre i considera que "ningú de fora" solucionarà el conflicte. "Ho hem de fer des d'aquí i, si no trobem la manera, haurem de buscar nous camins", assegura. Els "comuns" hi estan representats per Gerardo Pisarello, Janet Sanz i Lluís Rabell, entre altres.
 

El moviment "Parlem/Hablemos" defensa que "és hora de dir que Espanya és un país millor que els seus governants", que "han sembrat l'odi, ens enfronten i ens divideixen" i alhora, assegura que si la societat no intervé, "Espanya es convertirà en un país difícil d'habitar". Per tal d'evitar aquesta situació no desitjada, demanen que el poble faci un pas endavant i que alci la bandera blanca per demanar diàleg i convivència.

Els símbols de les concentracions són la bandera blanca, la roba blanca i la manca de banderes de partits, països i estats.