La trobada d'ultramasclistes que havia organitzat Roosh Valizadeh, blogaire nord-americà que dirigeix la pàgina Return of Kings (Retorn dels Reis), a 165 ciutats de 43 països -una d'elles a Barcelona- ha quedat cancel·lada pel mateix promotor. Segons ha explicat en el seu blog, no pot "garantir la seguretat i la privacitat dels homes que volen assistir el 6 de febrer".
"No puc aturar els homes que es vulguin continuar trobant en grups privats, però no hi haurà més trobades de Return of Kings", segueix en el seu apunt. L'home es dirigeix a "homes heterosexuals i masculins" i fins i tot demanen de forma explícita que "les dones i els homosexuals" no entrin a la pàgina.
A l'espai, s'hi troben exemples d'un masclisme explícit i cru, com que "el valor de la dona depèn de la fertilitat i la bellesa; de l'home, de l'intel·lecte i el caràcter". Entre els articles publicats, es poden llegir titulars com "Per què les dones no haurien de treballar" o "Per què el patriarcat és el millor sistema que s'ha creat mai".
Aquesta notícia arriba després que ahir, el Departament d'Interior informés que, tot i que no havia rebut cap comunicació oficial de la reunió, els Mossos d'Esquadra tenien coneixement de la convocatòria. A més, l'Ajuntament de Barcelona ja havia informat que intentarà evitar una trobada d'aquestes característiques amb "totes les eines que tingui a l'abast" i els col·lectius feministes ja s'han organitzat per manifestar el seu rebuig.
Per últim, a la plataforma Change.org hi havia una petició dirigida a l'Ajuntament de Barcelona que demanava que es prohibís la celebració de l'esdeveniment a la ciutat perquè el grup convocant "defensa la cultura de la violació, el patriarcat i és obertament homòfob".
La trobada dels ultramasclistes a Barcelona, cancel·lada
Política
El seu promotor suspèn les 165 manifestacions que havia convocat arreu del món per no poder "garantir la seguretat i intimitat" dels assistents
ARA A PORTADA
Publicat el
04 de febrer de 2016 a
les 08:45
Et pot interessar
-
Política
Alamany estrena la seu de campanya d'ERC a Barcelona i reclama un pla per reobrir Collserola
-
Política
El Govern impulsa la rehabilitació de pisos: 255 milions anuals i prioritat als barris vulnerables
-
Política
El jutge cita a declarar com a investigades les filles de Zapatero el 30 de novembre
-
Política
Rufián irrita el PP davant el silenci de Mazón: «És un homicida imprudent i un psicòpata»
-
Política El jutge Peinado envia Begoña Gómez a judici per malversació i tràfic d'influències
-
Política
Sánchez busca un «gran acord» d'Estat per adaptar-se a la intel·ligència artificial
