L'Ajuntament de Barcelona ha aprovat aquest aquest dimecres retirar a Cristina de Borbó la medalla d’or que el consistori li va concedir coincidint amb el seu matrimoni amb Iñaki Urdangarin. El passat 14 de gener, el grup d’ERC a l’Ajuntament, que presideix Alfred Bosch, va presentar la proposta perquè es retiri el guardó a la germana de l’actual monarca Felip VI.
La proposta ha tingut una àmplia majoria ja que, a banda d'ERC, hi han votat a favor Barcelona en Comú, CiU, el PSC i la CUP. El PP i C's, per la seva banda, s'han abstingut al·legant la presumpció d'innocència de la germana del rei. Cal recordar que el 2014 una mesura similar no va tirar endavant ja que CiU i PP van votar-hi en contra mentre els socialistes es van abstenir.
El consistori demanarà a la Infanta Cristina que no pugui fer servir aquest guardó i que tampoc sigui tractada d'Excel·lentíssima Senyora quan sigui a Barcelona. Els republicans consideren que les actuacions de la Infanta "no són coherents amb els valors de la ciutat".
El moment en què s’ha presentat la proposta d’ERC no pot ser més adequat. Aquests dies se celebra a Palma el judici pel cas Nóos, que esquitxa de ple la parella Urdangarin-Cristina de Borbó. La corrua d’escàndols vinculats al cas ha suposat una pèrdua de prestigi alarmant per la institució monàrquica.
L'Ajuntament de Barcelona retira la medalla d'or a la infanta Cristina de Borbó
El consistori aprova la proposta presentada per ERC amb els vots a favor de Barcelona en Comú, CiU, el PSC i la CUP | PP i C's s'abstenen
ARA A PORTADA
-
El decret de renovables, primera víctima de les desconfiances pel finançament Arnau Urgell i Vidal | Bernat Surroca Albet
-
-
El PSC tornaria a guanyar les eleccions i es veuria poc afectat per la corrupció de Madrid Ona Sindreu Cladera
-
El govern espanyol preveu que les mesures contra la corrupció «estiguin aprovades o en tràmit» en un any Redacció
-
Publicat el 20 de gener de 2016 a les 12:03
Actualitzat el 21 de gener de 2016 a les 08:15
Et pot interessar
-
Política Clos, Hereu, Trias i Colau: un pòquer d'alcaldes que fa les paus a la seva manera
-
Política BComú llança un vídeo contra el turisme massiu a Barcelona
-
Política Feijóo promet derogar el finançament singular abans i tot de saber com serà
-
Política Carrasco i Formiguera, l'altre independentista
-
Política El Parlament aprova l'Estatut de Municipis Rurals, l'eina per revertir el despoblament
-
Política Enviament massiu de correus electrònics als governs europeus per l'oficialitat del català