L'alcalde de Tarragona no descarta la «via Ros»: pactar amb Ciutadans

Josep Fèlix Ballesteros avisa, però, que no es revisaran els usos lingüístics "que ara estan acceptats per tothom"

Publicat el 17 d’agost de 2015 a les 10:20

L'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, durant l'entrevista al 3/24. Foto: Televisió de Catalunya.


L'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, en una entrevista al 3/24, ha criticat el "bonisme" d'alguns responsables municipals amb els venedors del top manta que són víctimes, ha dit, de les màfies i que cal defensar els comerciants que paguen tots els seus impostos. Ballesteros s'ha ofert per acollir a Tarragona tots els creuers i hotels que no vagin a Barcelona com a conseqüència del debat obert sobre el turisme a la ciutat. L'alcalde ha llançat el crit d'alarma sobre que els pressupostos de l'Estat no incloguin cap partida sobre els Jocs del Mediterrani del 2017, la qual cosa suposarà una nota negativa en la pròxima avaluació que es farà a Itlàlia. 

L'alcalde de Tarragona, del PSC, no descarta ampliar la seva minoria de govern amb un pacte amb Ciutadans a l'estil del que ha fet Àngel Ros a Lleida però ha advertit que en cap cas suposaria revisar els usos lingüístics "que ara estan acceptats per tothom" i fins i tot, ha explicat, que el Partit Popular el va acceptar quan va governar amb CiU. "Hi ha coses que no s'han tocar, afecten a la convivència".

L'alcalde de Tarragona tampoc ha tancat la porta a parlar amb Esquerra. Ballesteros ha recordat que la diferència entre el PSC i Ciutadans, tot i ser segona força, és molt ampli, i que cap grup municipal va voler crear una alternativa de govern. A principis de mandat, tot i això, des de Ciutadans van descartar en un primer moment un possible pacte com el de Lleida amb el PSC. Sobre la relació del PSC amb el PSOE, no concep que Catalunya no tingui model propi de finançament i està convençut que el PSOE ho acabarà acceptant.