L'ANC celebra aquest dissabte les eleccions per elegir el seu secretariat nacional integrat per 75 membres -25 candidats de representació nacional i 50 territorial-, que serà el que decidirà els càrrecs orgànics de l'entitat (president, vicepresident, tresorer i secretari) una setmana després.
Un total de 139 noms han sol·licitat optar a una d'aquestes 75 places, 56 com a representants nacionals i 83 com a representants territorials, i la majoria de candidatures són individuals llevat de la presentada per l'adjunt al Síndic de Greuges, Jordi Sànchez -que es perfila com a substitut de la presidenta de l'ANC, Carme Forcadell-.
Amb 'Junts', la candidatura de Sànchez aglutina persones com l'historiador Agustí Alcoberro, l'escriptora Liz Castro, l'exdiputada d'ICV al Congrés Carme Garcia, els ecosocialistes Enric de Vilalta i Teresa Mira, i altres noms com Gemma Cots, Rosa Alentorn, Víctor Cucurull, Joan Contijoch, Josep Sabaté i Meritxell Serret.
Una altra candidatura que es presenta és la que, sota el nom de 'Per un Estat ecològic', encapçala l'exregidor de l'Ajuntament de Barcelona, Josep Puig -vinculat a Alternativa Verda-, amb Santiago Vilanova.
Els reptes del secretariat són ampliar la majoria social favorable a la independència, aconseguir un "nou èxit durant la campanya d'aquest estiu i en la manifestació de l'11 de setembre omplint de contingut la República catalana" així com aconseguir la victòria de les candidatures independentistes a les eleccions del 27 de setembre.
Els membres de ple dret al corrent de pagament de l'ANC podran votar a les 171 seus electorals que s'obriran des de les 10.00 fins a les 14.00 hores, i Forcadell ho farà a Sabadell a les 11.30 hores.
A més de l'encara presidenta de l'ANC, una vintena de membres del secretariat no es presenten un altre cop a causa de la limitació de mandats que marquen els estatuts de l'entitat, i els resultats provisionals es publicaran diumenge, tot i que s'avançaran només si el ritme de recompte permet tenir els resultats de la majoria de seus electorals durant la tarda
L'ANC elegeix els 75 membres del seu secretariat
S'hi han presentat 139 noms, que opten a 25 places com a candidats de representació nacional i 50 de territorial
Ara a portada
Publicat el 09 de maig de 2015 a les 08:34
Et pot interessar
-
Política Espanya és el país que menys inverteix en defensa de l'OTAN
-
Política La Fiscalia Superior de Catalunya diu que ha actuat «raonablement ràpid» en les peticions d'amnistia a independentistes
-
Política Sánchez anuncia 1.300 milions d'euros en 10 anys per construir pisos «més ràpid»
-
Política Foment carrega contra Illa per pactar amb la CUP un «atemptat» contra la propietat privada