L'«Arbre dels desitjos» clama per la llibertat dels presos polítics

Desenes de persones escriuen postals per reivindicar que Oriol Junqueras, Joaquim Forn i els "Jordis" siguin excarcerats

Publicat el 05 de gener de 2018 a les 12:19
Actualitzat el 05 de gener de 2018 a les 12:46
"Els nens demanen joguines i els presos llibertat, jo només demano viure en un país just es pensi el que es pensi". "Perquè torneu aviat a casa, a la política i a la vida "normal"". Aquests són alguns dels missatges anònims que pengen de l'Arbre dels desitjos que Òmnium Cultural ha situat a la plaça de la Catedral de Barcelona. En la vigília de Reis, l'entitat independentista segueix activant iniciatives ciutadanes per visualitzar que la ciutadania demana la llibertat d'Oriol Junqueras, Joaquim Forn, Jordi Sànchez i Jordi Cuixart.

La proposta és molt senzilla: escriure missatges en unes postals de color groc i penjar-les d'un avet. Després de l'acte, totes seran enviades a Estremera i a Soto del Real, les dues presons on estan els investigats per l'1-O. Eulàlia Soler, membre de la Junta nacional d'Òmnium Cultural, ha explicat que l'objectiu de la iniciativa és transmetre "il·lusió i esperança" als presos per l'1-O, que en un dia tan especial no podran ser amb les seves famílies.

Una desena de municipis s'han apuntat a la iniciativa, així com diferents districtes de la capital catalana.
 

Una de les postals de l'Arbre dels desitjos Foto: Sara González