En concret, el govern espanyol i el seu sector públic van invertir a Catalunya 254,4 milions fins al juny d'un total de 3.153,7 milions, per bé que, d'aquests, només 2.419 milions es van destinar als diversos territoris -la resta van anar als serveis centrals, l'estranger o no són regionalitzables-. Una quantitat inferior al mateix període del 2018, quan es van invertir 318,9 milions a Catalunya.
D'entre els recursos invertits durant la primera meitat d'any a Catalunya, 58,8 milions provenen d'Adif -que gestiona les estacions, vies i catenàries-, 24,7 milions de Renfe i 24,7 milions més d'Adif-Alta Velocitat. Quasi la meitat dels 254,4 milions, per tant, van anar destinats a millorar el servei ferroviari -107,5 milions-. Les altres grans partides són de Ports de l'Estat, amb 37,3 milions; d'Enaire -aeroports-, amb 32,8 milions; de la Societat Estatal d'Infraestructures de Transport Terrestre, amb 23 milions; o directament del ministeri de Foment, amb 26,5 milions.
En termes absoluts sobre inversió executada, Catalunya només queda per darrere de Castella i Lleó, Madrid i Galícia, però, si es tradueixen aquestes quantitats en despesa per càpita, la situació canvia força. L'Estat hi va destinar els primers sis mesos de l'any 37,8 euros per habitant en inversió, força per sota de la mitjana global, de 51,8 euros per persona, i gairebé quatre cops menys que Castella i Lleó (140,4 euros per càpita) i molt lluny d'Extremadura (122,6) o Galícia (106,9). Els catalans, de fet, només superen -i per poc- els habitants de la Rioja (27), Navarra (29,8), Andalusia (30,3), les Canàries (30,4) i País Valencià (30,8).