Costa de creure-ho sense pessigar-se però la realitat és que, en les pròximes eleccions, la batalla principal es lliurarà per apropiar-se l'etiqueta d'independentista. Des de CiU, Artur Mas es defineix a si mateix en aquest sentit i als convergents els agrada recordar que són ells el partit que més independentistes aplega. Han sobiranitzat el discurs i, almenys formalment, han canviat el peix al cove per una nova filosofia de contundència respecte a Madrid. Tots aquests trets s'han accentuat clarament després de la manifestació del 10-J.
La nova Solidaritat Catalana per la Independència s'ha estrenat reclamant, també, aquest espai electoral. Laporta, López Tena i Bertran lluitaran per capitalitzar al màxim les aspiracions d'un sector de la societat que les darreres enquestes consideren majoritari. Reagrupament s'hi afegirà, amb tota probabilitat, i ja ha començat una cascada d'adhesions orientades a forçar la creació d'una oferta transversal i coherent amb els que volen un estat propi, i el volen ràpid.
La tercera marca en disputa és ERC, que ha perdut l'exclusiva de l'independentisme electoral. Els republicans fugen a tota velocitat del tripartit i s'ofereixen, igualment, com a vot útil per tractar de prémer l'accelerador en la pròxima legislatura.
La resta d'espais, doncs el de sempre. Amb la diferència que federalistes diversos i espanyolistes variats aspiren, com a màxim, a conservar els diputats que tenen al Parlament sortint. La història d'aquest país va ràpida.
ARA A PORTADA
-
-
El Govern demana que el Papa inclogui el català en la benedicció de la torre de la Sagrada Família Lluís Girona Boffi
-
Pressió de Junts a Illa i de Junqueras a Omella per aconseguir més català del Papa Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Catalunya i Canàries pagaran 5 milions d'euros per la visita del Papa i Madrid només cedirà espais Redacció
-
Publicat el
20 de juliol de 2010 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Feijóo, un berenar a Waterloo
-
Política
El reencontre amb la Catalunya «lleial»: Felip VI i l'establishment homenatgen Samaranch
-
Política
Topada entre Illa i el president gallec pel nou finançament: «Catalunya no demanarà permís»
-
Política
«Ni rastre de Josep Piqué»: el Cercle escolta Feijóo amb escepticisme
-
Política
ERC recula i evita la compareixença d'Illa al Parlament pels escàndols del PSOE
-
Política
Xoc frontal entre Feijóo i el Cercle: «Per què no es posa d’acord amb el PSOE?»
