Carles Francino és un molt bon periodista. Ho puc afirmar perquè he treballat amb ell i això inclou haver informat -jo des d'Euskadi, en moltes ocasions- d'alguns dels moments més durs de la violència política al País Basc. Per això sé que el fet que ahir plorés en directe no té res d'impostura ni va més enllà d'un accident emocional enmig d'un oceà de professionalitat.
Dit això, crec que el periodisme espanyol ha caigut en una proximitat sentimental excessiva respecte al conflicte basc. Des d'aquell directe -tan elogiat- en el qual una periodista de TVE va plorar pel segrest de Miguel Ángel Blanco, tot ha estat implicació personal dels informadors. S'han exagerat, voluntàriament, les xifres de les manifestacions anti-ETA, els redactors s'han penjat pins, les pantalles han incorporat llaços negres i els informadors han utilitzat tota mena d'adjectius insultants que no es farien servir en cap altre cas.
Així que espero que la desaparició del terrorisme a Euskadi es tradueixi també en un major distanciament professional dels mitjans de comunicació de Madrid, víctimes d'una sentimentalitat desbordada que ha tingut un èxit periodísticament immerescut. Això sol ja seria una altra bona notícia.
ARA A PORTADA
Publicat el 21 d’octubre de 2011 a les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Ofensiva de La Bressola perquè els alcaldables de la Catalunya Nord es comprometin amb el català
-
Política
La futura fiscal general lamenta la «profunda ferida» oberta per la condemna a García Ortiz
-
Política
L'obsessió del govern Mazón contra el català va retardar encara més l'alerta de la dana
-
Política
Els Comuns asseguren que la relació entre Junts i el PSOE és «estable»
-
Política
Sánchez i Puigdemont, temps de descompte
-
Política
Illa ofereix Barcelona per acollir una cimera de regions sense estat a Europa i Llatinoamèrica
