Va ser el 12 de juny de 2014 al Palau de la Zarzuela. Fou la darrera audiència de Joan Carles I com a cap de l’Estat i no va ser protocol·lària. Tal i com es va fer públic en aquell moment, el president de Foment, Gay de Montellà, va demanar al cap de l'Estat que recolzés una consulta sobre el futur de Catalunya. Però la reunió va anar més enllà.
Segons ha pogut saber Nació Digital, en el transcurs de la trobada el monarca i el president de Foment van tractar de la situació política a Catalunya. En un moment de la conversa, Gay de Montellà va mostrar al rei un document amb algunes propostes per desbloquejar el conflicte entre Catalunya i l’Estat, i Joan Carles se'l va quedar.
 
El document no estava elaborat per Foment, sinó que era obra de diversos autors, entre ells un reconegut constitucionalista espanyol. Responia, això sí, al neguit existent entre sectors empresarials davant el procés sobiranista i la posició de bloqueig adoptada pel govern de Mariano Rajoy. La filosofia del text invocava una "tercera via" entre l’immobilisme i la secessió, i defensava un reconeixement explícit de la identitat nacional catalana.  
 
Sembla que Rajoy també va ser coneixedor del document. Però fins ara no se n’ha sabut res més i se n'ignora el recorregut. Potser es va esvair alhora que s’eclipsava el regnat de Joan Carles. Com si s’hagués convertit en una metàfora del moment que vivim.
							
																					
																L'última «carta» que va rebre Joan Carles com a rei era sobre el procés
El president de Foment, Joaquim Gay de Montellà, va lliurar un document al monarca en la darrera audiència | Pretenia "desbloquejar" el conflicte amb l'Estat en un sentit de "tercera via"
ARA A PORTADA
Publicat el 19 d’agost de 2015 a les 16:00
																			
								Et pot interessar
- 
												
												Política
												El cap de gabinet d'Ayuso admet al Suprem que va difondre informacions falses sobre els pactes de la Fiscalia
											 - 
												
												Política
												Junts i el PP torpedinen la regulació dels lloguers de temporada
											 - 
												
												Política
												Interior posa la directa amb les càmeres als carrers per reduir la inseguretat
											 - 
												
												Política
												Qui li posarà el cascavell al gat?
											 - 
												
												Política
												El llegat de Mazón: batalla interna al PP i sotmetiment a Vox
											 - 
												
												Política
												El paper d'Ángel Víctor Torres en el cas Koldo posa més fang entre el PSOE i el PP
											 
